حداقل و حداکثر نرخ طلای سرخ در بازار

    کد خبر :408036

میری گفت:با توجه به قاچاق زعفران و صادرات با برند دیگر کشورها نمی توان آینده روشنی نسبت به تولید این محصول متصور بود.
به گزارش جوان، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو زعفران دسته ۵ میلیون و ۵۰۰ تا ۶ میلیون، زعفران پوشال ۸ تا ۹ میلیون، زعفران نگین ۱۰ تا ۱۱ میلیون و زعفران سوپر نگین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.

وی با اشاره به ضرورت در نظرگرفتن قیمت پایه برای طلای سرخ در بازار افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، باید قیمت منطقی برای زعفران تعیین شود تا کشاورز نسبت به آینده بازار نگران نباشد.

میری درباره آینده قیمت زعفران در روزهای آتی گفت: پیش بینی دقیقی راجع به قیمت نمی توان داشت چرا که این امر منوط به داشتن اطلاعات تولید است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: در شرایط فعلی باید کاری کرد ‌تا زعفران ایرانی از طریق قاچاق خارج نشود چرا که فقدان نظارت کافی منجر به کاهش کیفیت محصول خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه زعفران ایرانی با برند دیگر کشورها به بازارهای جهانی صادر می شود، تصریح کرد: تمامی زعفران های مصرفی در دنیا برای ایران است،اما وقتی با برند دیگر کشورها صادر می شود نمی توان حرفی برای گفتن داشت و با استمرار این روند جایگاه خود در بازارهای صادراتی را از دست خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید