لاوروف: اختلافات روسیه و آمریکا روبه افزایش است

    کد خبر :407830

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه اختلافات مسکو و واشنگتن هر روز بیشتر می شود، افزود: متاسفانه کانال های ارتباطی برای حل و فصل اختلافات نیز بکار گرفته نمی شود.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا افزود: روسیه به صورت منظم به ضرورت گفت وگو در خصوص همه مسائل با طرف آمریکایی تاکید می کند.
لاوروف با بیان اینکه روسیه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سال 2016 همواره خواستار گفت وگو برای حل مسائل مورد اختلاف دو کشور بوده است، اظهار کرد: اختلافات در خصوص مسائل هسته ای و راهبردی بیشتر شده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: ما در اواخر دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز خواستار گفت وگو برای حل وفصل اختلافات بودیم و همچنان این موضوع را دنبال می کنیم.

**برخورد دوگانه غرب
لاوروف در پاسخ به پرسش درباره زندانی شدن «کریل ویشینسکی» رئیس دفتر خبرگزاری ریانووستی روسیه در کی یف و بی تفاوتی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت : سازمان امنیت و همکاری اروپا به نقض حقوق خبرنگاران و رسانه ها در اوکراین واکنشی متفاوت داشته است.
به گفته وی، وزارت خارجه روسیه واکنش این سازمان درخصوص مسائل خبرنگاران روس و غیر روس را جمع آوری و در قالب جدولی به مسئولان این سازمان ارایه کرده است؛ ما نمی خواهیم کسی را متهم کنیم اما از این سازمان می خواهیم رفتار دوگانه نداشته باشند.
«توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در تشریح مواضع خود با بیان اینکه حمایت از خبرنگاران یکی از اهداف سازمان متبوعش است، اظهار کرد: سازمان امنیت و همکاری اروپا همواره دستگیری خبرنگاران را در قالب بیانیه محکوم کرده و خواستار آزادی رسانه هاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید