بولتون: ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه «سه‌گانه استبداد» هستند

    کد خبر :407747

جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در جریان یک سخنرانی در میامی آمریکا ضمن اعلام تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا و کوبا، گفت، کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه «سه گانه استبداد» هستند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا و کوبا از جمله ممنوع شدن مشارکت آمریکایی‌ها در تجارت طلای ونزوئلا اعلام کرده و در سخنرانی خود از روی کار آمدن ژایر بولسونارو رئیس جمهور جدید برزیل استقبال کرده و از کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه به عنوان سه گانه استبداد یاد کرد.

بولتون در این صحبت‌هایش روسای جمهور برزیل و کلمبیا را دوستان آمریکا نامید. او گفت: انتخاب رهبران همفکر با ما در کشورهای مهم نظیر ایوان دوکه در کلمبیا و همچنین ژایر بولسونارو در برزیل نشانه‌هایی مثبت برای آینده منطقه بوده و حاکی از تعهد فزاینده منطقه‌ای به اصول بازار آزاد و حاکمیت پاسخگو، شفاف و باز هستند.

بولتون ادامه داد: در این دولت ما دیگر خوشایند دیکتاتورها و مستبدین نزدیک سواحل ما در این نیمکره کاری انجام نخواهیم داد. ما دیگر به جوخه‌های اعدام شکنجه‌گرها و قاتلان پاداش نخواهیم داد. سه گانه استبداد در این نیمکره یعنی کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه سرانجام با سدی روبرو شده است.

بولتون این سخنرانی را در ایالت فلوریدا جایی که به صورت سنتی میزبان جمعیت زیادی از آمریکایی‌های کوبایی تبار و دیگر کشورهای آمریکای لایتن بوده انجام دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید