هوا سرد می‌شود/وزش باد شدید در محورهای ایلام

    کد خبر :407733

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه آخرین نقشه‌های پیش یابی بیانگر استقرار هوای سرد بر روری کشور طی سه روز آینده است گفت: طی ۲۴ ساعت آتی برای استان‌های گیلان، مازندران، برخی نقاط استان اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و نیز در ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شدت بارش در روز جاری در گیلان و غرب مازندران خواهد بود و فردا شنبه ۱۲ آبان نیز بارش پراکنده را در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکشنبه ۱۳ آبان با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و غرب به کشور در برخی نقاط استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر و در اواخر وقت بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود، گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه در دو روز آینده بویژه امروز جمعه برای پاره‌ای از مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود، وضعیت جوی پایتخت را نیز اعلام کرد و گفت: تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و دمای هوا بین ۷ تا ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. آسمان تهران پس فردا، یکشنبه ۱۳ آبان نیز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با ورزش باد است و دمای هوا بین ۷ تا ۱۷ درجه سانتیگراد متغیر است.

وی همچنین به وضعیت جوی استان ایلام اشاره و اظهار کرد: هوای ایلام فردا نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد شدید است و دمای هوا بین ۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است. آسمان ایلام پس فردا یکشنبه نیز ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده در اواخر وقت است و دمای بین ۸ تا ۲۱ درجه پیش بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید