لوک دانکرولک؛ جایگزین پیتر شرایر در سمت مدیر طراحی کیا هیوندای شد

  • خودرو
  • جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :407410

لوک دانکرولک، طراح لامبورگینی مورسیه‌لاگو و محصولات متنوع فولکس‌واگن، آئودی و بنتلی، مدیریت طراحی برندهای هیوندای، کیا و جنسیس را برعهده خواهد داشت.

از اول نوامبر (۱۰ آبان)، لوک دانکرولک تمام فرایند طراحی گروه خودروسازی هیوندای موتور را برعهده خواهد گرفت؛ به این معنی که او بر مدیریت روند طراحی در برندهای هیوندای، کیا و جنسیس نظارت خواهد کرد. دانکرولک در این پست جدید، جایگزین پیتر شرایر می‌شود که ماه گذشته به‌عنوان مشاور امور طراحی منصوب شد. دانکرولک پیش از این مدیریت بخش طراحی برندهای هیوندای و جنسیس را بر عهده داشت.

دانکرولک قبل از پیوستن به غول خودروساز کره جنوبی، عملکرد چشمگیری در گروه خودروسازی فولکس‌واگن از خود به نمایش گذاشت. او در سال ۱۹۹۲ به خودروساز بزرگ آلمانی پیوست و از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ برای اشکودا (Skoda) کار کرد. طی این مدت، تولید محصولات مدرنی مانند نسل جدید اکتاویا (Octavia) و فابیا (Fabia) انجام شد.

در سال ۱۹۹۶، دانکرولک به آئودی رفت تا طراحی خلاقانه آئودی A4 آوانت و آئودی A2 را بر عهده گیرد. در سال ۱۹۹۸ طراح بلژیکی (متولد لیما، پرو) به‌عنوان رئیس بخش طراحی لامبورگینی منصوب شد؛ جایی که او مسئولیت طراحی خودروهای سوپراسپرت لامبورگینی مورسیه‌لاگو (Murcielago)، دیابلو و گالاردو را بر عهده داشت. او در سال ۲۰۰۶ همراه با والتر داسیلوا، خودروی مفهومی لامبورگینی میورا (Lamborghini Miura) را طراحی کرد.

فعالیت دانکرولک در سئات (SEAT) از سال ۲۰۰۵ ادامه یافت و جایگزین داسیلوا شد که به آئودی پیوست. طی همکاری چند ساله با خودروساز اسپانیایی، نسل جدید سئات ایبیزا (Ibiza) به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های این شرکت روانه بازار شد. در نهایت دانکرولک قبل از انتقال به هیوندای، در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان مدیر طراحی بنتلی فعالیت خود را آغاز کرد. دانکرولک در اواسط سال ۲۰۱۵ با ترک گروه فولکس‌واگن، به هیوندای پیوست و فصل جدیدی از فعالیت خود در حوزه طراحی خودرو را آغاز کرد.

دانکرولک در پست جدید خود به‌عنوان رئیس دپارتمان طراحی در گروه هیوندای موتور، به فرایندهای درونی تیم طراحان جهانی این خودروسازی نظارت خواهد کرد و بر تولید تمامی محصولات با برندهای هیوندای، کیا و جنسیس تاثیر خواهد گذاشت. در همین حال لی کیونگ سو (مدیر بخش آمریکای شمالی هیوندای)، به‌عنوان مشاور این شرکت منصوب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید