کیت بلانشت علیه حقوق برابر می‌ایستد

    کد خبر :407217

کیت بلانشت با امضای قراردادی برای اولین بار پا به تلویزیون ایالات متحده آمریکا می گذارد تا در پروژه «خانم آمریکا» در قامت یک وکیل محافظه کار نقش آفرینی کند.

کیت بلانشت ستاره هالیوود برای بازی در سریالی ۹ قسمتی روانه تلویزیون می شود. او آخرین نمونه از بازیگران درجه یک سینماست که به پروژه ای تلویزیونی ملحق می شود.

این بازیگر ۴۹ سال استرالیایی قراردادی را با FX شبکه تحت مالکیت کمپانی فاکس قرن ۲۱ برای تهیه و بازی در سریالی به نام «Mrs. America – خانم آمریکا» امضا کرده است که او را برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا در قاب تلویزیون نمایش خواهد داد.

«خانم آمریکا» داستان واقعی جنبشی آزادخواهانه برای تصویب متمم حقوق برابر زن و مرد در قانون اساسی ایالات متحده آمریکاست که ناباورانه با مخالفت شدید فیلیس شلفلی وکیل و فعال محافظه کار قانون اساسی آمریکا مواجه شد.

کیت بلانشت با بازی در نقش شلفلی یکی از سرسختانه ترین کارزارهای تاریخ جامعه مدنی آمریکا در دهه ۷۰ میان طیف‌های محافظه کاران و پایه گذاران موج دوم جنبش زنان چون بتی فریدان، گلوریا استاینم و بلا ابزوگ را روایت می کند؛ جدالی بزرگ که به قول تاریخ نگاران چهره سیاسی ایالات متحده آمریکا را برای همیشه عوض کرد.

جان لندگراف مدیرعامل FX در این باره گفت: کیت بلانشت از بزرگترین بازیگران عصر ماست و ما حقیقتا به حضور او در پروژه «خانم آمریکا» مفتخریم.

بی شک او بهترین گزینه برای بازی در نقش فیلیس شلفلی است، زنی با شخصیت چندوجهی و یکی از پیچیده ترین چهره‌های دهه ۷۰ که مقابل تصویب متمم حقوق برابر در قانون اساسی ایستاد، قانونی که هنوز که هنوز است تصویب نشده است.

کیت بلانشت دارنده ۲ جایزه اسکار برای فیلم های «هوانورد» (۲۰۰۴) و «یاسمن آبی» (۲۰۱۳) است و در آخرین دوره جشنواره کن به عنوان رئیس هیات داوران در راهپیمایی و اعتراض سمبلیک ۸۲ زن از طیف‌های مختلف روی فرش قرمز جشنواره شرکت کرد تا به همراه آنان به نابرابری جنسی در صنعت سینما اعتراض کند.

عدد ۸۲ نمایانگر تعداد فیلم های کارگردانان زن است که در طول تاریخ ۷۱ ساله کن در مقابل ۱۶۴۵ فیلم از کارگردانان مرد در بخش رقابتی این جشنواره مهم به نمایش درآمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید