تاکید لاوروف بر لزوم انجام گفتگوهای ملی در یمن

    کد خبر :407064

وزیر خارجه روسیه در گفتگو با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، بر لزوم انجام گفتگوهای فراگیر در سطح ملی که شامل همه نیروهای سیاسی یمن باشد، تاکید کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، خواستار تعجیل در حصول راه‌حلی برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور شد.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف بر لزوم انجام گفتگوهای فراگیر در سطح ملی که شامل همه نیروهای سیاسی اصلی زیر چتر حمایتی سازمان ملل باشد؛ تاکید کرده است.

تاکید بر لزوم احیاء روند صلح و اتحاد در این کشور که می‌تواند راهگشای از سرگیری رابطه جامع میان روسیه و یمن باشد، از دیگر موضوعات گفتگوی طرفین بود.

این درحالی است که وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا نیز دیروز چهارشنبه به‌طور همزمان خواستار پایان فوری درگیری‌ها در یمن و برقراری آتش‌بس ظرف مدت ۳۰ روز شدند- اقدامی که با استقبال انگلیس و فرانسه همراه شد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی، به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید