میشل عون: در سازمان ملل همه بر ماندن اسد تأکید دارند

    کد خبر :407061

رئیس جمهوری لبنان با اعلام اینکه در سازمان ملل متحد همه بر ماندن بشار اسد در قدرت تاکید دارند اعلام کرد که موضع اتحادیه عرب در خصوص سوریه مانع از دیدار با بشار اسد است.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، میشل عون رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که باید وضعیت پرونده سوریه در اتحادیه عرب مشخص شود.

وی با بیان این مطلب افزود: ما درباره بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری سخن می‌گوییم، ولی سازمان ملل مانع‌تراشی می‌کند و به ما کمک نمی‌کند.

عون ادامه داد: هر روز یک هیئت خارجی [به لبنان] می‌آید و به سبب پذیرش آوارگان از ما تشکر می‌کند. به آنها می‌گوییم که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، روزی فرا خواهد رسید که از شما درخواست کمک خواهیم کرد.

رئیس جمهوری لبنان درباره احتمال دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: این مسئله منوط به توسعه روابط است و آنچه مانع ما [برای این دیدار] است، موضع اتحادیه عرب در این خصوص است.

عون در ادامه گفت ما باید به مرحله‌ای برسیم که در آن پس از توافق با سوریه، از موضع بین‌المللی در خصوص آوارگان عبور کنیم.

وی با بیان اینکه سوریه همچنان در سازمان ملل حضور دارد و همه با این کشور گفتگو می‌کنند، اظهار داشت: همه [کشورهای سازمان ملل] بر باقی ماندن بشار اسد [در حکومت سوریه] تأکید دارند. ما نیز [با سوریه] منافعی داریم مانند گذرگاه نصیب که بالاخره باز شد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین اعلام کرد که رسیدگی به مسئله آوارگان سوریه به سود لبنان است. عون در پایان تأکید کرد که بخشی از آورگان سوری از طریق سازمان امنیت عمومی به سوریه بازگشته‌اند و برخی دیگر به صورت خودجوش.

طی چند ماه اخیر هزاران آواره سوری از گذرگاه های مرزی با لبنان از این کشور خارج و به سوریه بازگشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید