امدادرسانی به ۶۴ هزار زائر اربعین در قرارگاه‌های مرزی هلال احمر

    کد خبر :407050

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات امدادی به ۶۴ هزار و ٢٣٣ زائر اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی این سازمان خبر داد.

مرتضی سلیمی با اعلام آخرین آمار خدمات ارائه شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در طرح امدادی اربعین ٩٧ (٢١مهر تا ۹ آبان) در قرارگاه های مرزی گفت: در مدت یادشده ۶۴ هزار و ٢٣٣ زائر ورودی و خروجی از مرزهای بین المللی (مهران، شلمچه و چزابه) برای دریافت خدمات امدادی به قرارگاه های مرزی هلال احمر مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ٢۴ هزار و ۵۴۸ نفر از خدمات سرپایی بهره مند و ٢٢۸ تن برای ارائه خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

وی توضیح داد: همچنین در مدت یادشده از اجرای طرح امداد و نجات اربعین ٢۴ هزار و ۵۹٠ نفر از زائرین اربعین حسینی از خدمات اسکان اضطراری و موقت استفاده کرده و ١۴ هزار و ۸۶۷ زائر نیز از خدمات پزشکی (آزمایش فشار و قند خون) بهره برده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات سازمان امداد و نجات هلال احمر در عراق نیز افزود: بر این اساس ٣٠ دستگاه آمبولانس و ٨ دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروهای امدادی در حله، کاظمین، شهرنجف، مسیر پیاده‌روی بین نجف تا کربلا و شهر کربلا مستقر بودند و تا کنون ٢١۶ مصدوم از عراق به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه منتقل شده‌اند.

سلیمی افزود: همزمان با آغاز موج بازگشت زائران پیاده از مراسم اربعین، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های ثابت، سیار و قرارگاه‌های مرزی در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر تا شش روز پس از اربعین در پایگاه‌های هلال احمر مستقر هستند تا خدمات امدادی را به هموطنان ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان امداد و نجات از زائران در حال بازگشت خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ١١٢ تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید