امکان کنترل عملکرد آیفون 8، آیفون 8 و آیفون 10 با iOS 12.1 فراهم شد

    کد خبر :406843

آیا با نصب نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS 12.1، تغییری در سرعت عملکرد گوشی‌های هوشمند آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ رخ خواهد داد؟

اپل با انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS 12.1، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید از قبیل FaceTime Group و چندین ایموجی جدید را معرفی کرد. پیشتر گفته شد که نسخه‌ی سیستم عامل iOS 12.1 با پشتیبانی از تماس فیس تایم گروهی تا ۳۲ کاربر منتشر شد.

ظاهرا کوپرتینونشین‌ها تصمیم گرفتند که ویژگی مدیریت بر سرعت عملکرد جدید و بحث انگیز خود را در این به‌روز رسانی به گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ اضافه کنند.

اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، اپل تایید کرد که در برخی موارد، از طریق انتشار بروزرسانی‌های جدید iOS سرعت پردازنده شماری از آیفون‌های قدیمی را کاهش می‌دهد تا از خانوش شدن یکباره‌ی گوشی جلوگیری کند. در همان زمان، کاربرانی که دارای گوشی‌های آیفون مدل‌هایی همچون آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون 6S، آیفون 6S پلاس، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بودند، اغلب پس از به روز کردن سیستم عامل خود به جدیدترین نسخه‌ی iOS، شاهد ضعیف‌تر شدن سرعت عملکرد گوشی شدند.

تا مدت‌ها، کاربران به این موضوع مشکوک بودند که اپل عمدا، سرعت عملکرد گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون را کاهش ‌می‌دهد تا اینکه بنچمارک گیک‌بنچ این موضوع را تایید کرد و اپل نیز با انتشار بیانیه‌ای کاهش سرعت پردازشی آیفون‌های قدیمی را تصدیق کرد. اپل در توضیح این مشکل اعلام کرد که هدف شرکت، ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری بوده است. اپل در استدلال خود اعلام کرد که کاهش عملکرد آیفون‌های قدیمی یک ویژگی است نه یک باگ نرم‌افزاری؛ اپل در قدم بعدی کنترل بیشتری را روی این ویژگی در اختیار کاربران قرار داد. همچنین باید به کاهش هزینه‌ی تعویض باتری برای آیفون‌های قدیمی اشاره کرد.

در ماه مارس، نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS 11.3 با منوی Battery Health در قسمت تنظیمات منتشر شد. این منو به‌خصوص برای گوشی‌‌های آیفون مدل قدیمی‌تر از جمله آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون 6s، آیفون 6s پلاس، آیفون SE‌، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس طراحی شده بود. در این منو، کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه‌ی ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یونی در طول زمان در اختیار داشته باشند. در گوشی‌های مدل‌های قدیمی‌تر، اگر نیاز به تعویض باتری وجود داشته باشد، این منو می‌تواند به کاربر اطلاع رسانی کند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

اپل در نهایت تصمیم گرفت تا این ویژگی را در اختیار گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده‌اند یعنی گوشی‌های آیفون ۸،‌ آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ قرار دهد. اپل در مورد این ویژگی در وب‌سایت باتری و عملکرد آن و همچنین در یادداشت‌های رسمی خود توضیحاتی بیشتری ارائه داد.

از نسخه‌ی سیستم عامل iOS 12.1 به بعد، کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. اما مدیریت عملکرد، ممکن است به دلیل پیشرفته‌تر شدن سخت افزار و نرم افزار، کمتر قابل‌توجه باشد.

برخی کاربران ممکن است این ویژگی را بپذیرند و برخی ممکن است نسبت به آن واکنش مثبتی نشان ندهند؛ ولی آنچه اهمیت دارد این است که شرکت اپل در این حوزه پیشگام است و مسیری پیموده است که شرکت دیگری آن را طی نکرده است. کاملا روشن است که کاربران می‌توانند به راحتی با مراجعه به قسمت تنظیمات این ویژگی را غیرفعال کنند. کافی است به قسمت Settings و سپس Battery رفته و گزینه‌ی مربوط به Battery Health را غیر فعال کنند.

در نهایت، باید بپذیریم که در سال ۲۰۱۸، برای استفاده از دستگاه‌هایی با باتری‌های لیتیوم-یونی، با چنین مسایلی روبرو هستیم. اما آنچه اهمیت دارد این است که اپل به کاربران خود اجازه‌ی انتخاب بدهد تا خودشان نسبت به گوشی‌های هوشمندشان تصمیم‌گیری کنند و کاربر حق انتخاب داشته باشد که سرعت عملکرد بالاتر را با وجود کاهش طول عمر باتری انتخاب کند یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید