وکس در آرایشگاه‌های مردانه بلامانع است

    کد خبر :40681

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران گفت: با توجه به این که اصلاح صورت در آرایشگاه‌ها می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف پوستی شوده و یا حتی خطر ابتلاء به هپاتیت را به دنبال داشته باشد، اینگونه پیشنهاد داده‌ایم که ارائه‌ این خدمات در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود.

مصطفی گواهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رسته آرایشگاه‌های مردانه اصلا تراشیدن صورت معنا ندارد، بر همین اساس از سوی وزارت بهداشت پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم که در صورت امکان اصلاح صورت با تیغ در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود، چراکه این کار می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلفی چون هپاتیت را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که در یک آرایشگاه مردانه قرار بر اصلاح صورت است خمیر ریش در داخل یک کاسه ریخته و پس از آن با آب مخلوط و با فرچه‌ای به صورت مالیده می‌شود، حال اگر از میان مشتریان تنها یک نفر از آنها در صورت خود جوش داشته باشد ممکن است در این مرحله فرچه به خونابه صورت او آغشته شود که این آلودگی حتی با شست‌ و شوی آب هم برطرف نخواهد شد و اگر فرد مذکور دارای بیماری مانند هپاتیت باشد این احتمال وجود دارد که بیماری او به سایرین هم سرایت کند.

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران افزود: اما اگر مردم بحث اصلاح صورت را درون منزل خود انجام دهند می‌توانند از تیغ‌های سه لبه لیزری که کیفیتی به مراتب بیشتر داشته و به هیچ عنوان آسیبی به پوست نمی‌رساند، استفاده کنند اما در آرایشگاه‌ها تیغ‌هایی که استفاده می‌شود به طور معمول برای اصلاح پشت گردن تهیه می‌شود و کیفیت آن برای اصلاح صورت مناسب نیست. ضمن این که بسیاری از مراجع نیز اصلاح صورت با تیغ را برای آقایان حرام اعلام کرده‌اند.

گواهی در ادامه‌ صحبت‌های خود به موضوع ارائه خدمات وکس در برخی آرایشگاه های مردانه اشاره کرد و گفت: اگر آرایشگاهی این خدمات را انجام می‌دهد باید توجه داشت که به هر حال این شیوه جدیدی است که اگر با استقبال مواجه شود حتی می‌توان آن را جایگزین شیوه‌های قبلی کرد، چرا که ممکن است با استفاده از این شیوه علاقه مردم برای لیزر کردن موهای زائد به خصوص در پشت گردن کمتر شود.

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران با تاکید بر این که استفاده از وکس در آرایشگاه‌های مردان فاقد ممنوعیت به شمار می‌رود، اظهار کرد: در صورت علاقه‌مندی مشتریان ارائه‌ این خدمات قطعا بلامانع خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید