بیانیه 24 تشکل اصولگرا کار جدید تشکیلاتی را نوید می‌دهد؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۹:۴۹
    کد خبر :406671

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: در گذشته شاهد بودیم بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی خیلی سعی کردند یک وحدت رویه و سازمانی بین گروه ها ایجاد کنند و نشد. انتخابات که می شود هر کدام از ستادها دنبال نامزدهای خودشان هستند و وقتی هم متأسفانه افراد با لیست های مختلف به مجلس راه می یابند، هرگونه وابستگی حزبی و تشکیلاتی خود را منکر می شوند.

به گزارش نامه نیوز: تشکل های 24 گانه جریان اصولگرایی در نهم مهر ماه نامه ای را خطاب به سران قوا امضا کردند، از جمله این تشکل ها جبهه ایستادگی بود و قرار است نامه دوم این مجموعه از تشکل ها روز 13 آبان منتشر شود.

اما حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی بی خبر از همه جا با شنیدن این خبر تعجب می کند و می گوید: این حرکات خروجی ندارد چنانکه جمنا به نتیجه نرسید.

مجموعه 24 تشکلی آیا می تواند پایه و بنیان کار تشکیلاتی در جریان اصولگرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شود؟

منظورتان جمنا است؟

خیر، همه جمعی که روز نهم مهر ماه امسال بیانیه مشترکی را خطاب به سران قوا صادر کردند که فعلا از آن تحت عنوان مجموعه 24 تشکلی یاد می شود که البته جمنا نیز یکی از اعضا است.

من به عنوان دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در جریان این موضوع نیستم.

اما امضای جبهه ایستادگی هم پای بیانیه 9 مهم وجود داشت، چه طور شما خبر ندارید؟

شاید آقای دکتر روح الامینی هماهنگ کرده است ولی من در جریان نیستم.

ارزیابی شما از آینده این مجموعه 24 تشکلی چیست؟

در سازمان دهی و تشکیلات جریان اصولگرایی ما با لابی های مختلف در زمینه های سیاسی، مباحث انتخاباتی یا مسائل فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم. معتقدیم جریان اصولگرایی نیازمند سازمان و تشکل و کادر رهبری مسئولیت پذیر با گفتمانی در برگیرنده مطالبات مردمی است. تجمعات اینچنینی اگر براساس انتخابات باشد، در زمانی دور هم جمع و بعد از انتخابات نیز پراکنده می شوند اما آن جریانی می تواند مدعی یک گفتمان غالب باشد که ائتلافی سیاسی را شکل دهد. یعنی گروه ها، شخصیت ها، همسوها و همگراها خود را موظف به پذیرش سازمان و تشکیلات و کادر رهبری و برنامه و نقشه راه کنند. در جریان اصولگرایی تنها جمنا چنین کاری را انجام داد. جبهه ایستادگی نیز در اوایل کار جمنا معتقد بود این حرکت می تواند زمینه ای برای رسیدن به آن اهداف باشد بنابراین پذیرفت که درون مجموعه جمنا کار کند اما بعد از انتخابات آن طور که شاید و باید جمنا نتوانست در بین مردم جایگاه سیاسی خود را حفظ کند و کار تشکیلاتی خود را ادامه دهد. در مجموع این نوع ظهور و بروزها در مقاطع انتخاباتی نمی تواند تشکیلات پاسخگو به جریان اصولگرایی باشد.

در واقع معتقدید که امضای مشترک 24 تشکل اصولگرا پای یک بیانیه پایه یک کار تشکیلاتی منسجم نمی شود؟

بیانیه دادن مشکلی نیست، یک نفر می نویسد، کمیته ای آن را بررسی می کند و اسامی را هم زیر آن می نویسند اما تا ساختار، کادر رهبری، سازمان رأی، نقشه راه و گفتمان به اجماع همه گروه ها، احزاب و شخصیت های موثر اصولگرایی نرسد، منجر به کار تشکیلاتی منسجم نمی شود.

آقای قالیباف تحت نام جمعیت پیشرفت و عدالت، آقای محسن رضایی تحت نام جبهه ایستادگی، آقای رئیسی در قالب نیروهای ستاد انتخابات ریاست جمهوری، آقای ضرغامی، آقای سعید جلیلی و آقای فتاح برنامه هایی را برای انتخابات مجلس درنظر دارند، به نظر شما حرکت های جداگانه آنها یکی می شود یا خیر؟

این فعالیت ها بیشتر اقدامات ستادهای انتخاباتی است نه تشکیلات جریان اصولگرایی. اینها جزیره های جداگانه ای هستند که اگر کسی بتواند آنها را جمع کند و کنار هم بگذارد کار بزرگی انجام داده است ولی ما در گذشته شاهد بودیم بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی خیلی سعی کردند یک وحدت رویه و سازمانی بین گروه ها ایجاد کنند و نشد. انتخابات که می شود هر کدام از ستادها دنبال نامزدهای خودشان هستند و وقتی هم متأسفانه افراد با لیست های مختلف به مجلس راه می یابند، هرگونه وابستگی حزبی و تشکیلاتی خود را منکر می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید