اختصاص ۱۰ میلیارد دلار برای حفظ اقیانوس‌های جهان

    کد خبر :406526

شرکت‌کنندگان پنجمین کنفرانس “اقیانوس ما” در تعهدات جدیدی بر اختصاص ۱۰ میلیارد دلار برای حفظ اقیانوس‌های جهان تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در پنجمین کنفرانس “اقیانوس ما” که از سراسر جهان حضور داشتند، متعهد شدند تا بالاترین رقم بودجه‌ را در جهت اجرایی شدن تعهدات و برنامه‌های جدید به منظور حفظ اقیانوس‌های جهان اختصاص دهند.

در این کنفرانس که به میزبانی دولت اندونزی در جزیره بالی برگزار شد ۲۸۷ توافق دوجانبه و چندجانبه بین دولت‌ها، بخش‌های خصوصی و سازمان‌های جامعه مدنی حاصل شد. این تعهدات به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار جهت حفظ ۱۴ میلیون کیلومترمربع از اقیانوس‌های جهان بوده‌ است.

تا به امروز در کنفرانس “اقیانوس ما” این تعهدات در مجموع به ارزش ۲۸ میلیارد دلار جمع‌آوری شده که ۲۶.۴ میلیون کیلومتر مربع از اقیانوس‌های جهان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، «لوهوت پانجایتان»، وزیر هماهنگی امور دریایی اندونزی در سخنرانی اختتامیه خود گفت: این ارقام بالاتر از سطح توقعات ما بوده‌ است. این همکاری‌های جمعی قابل تحسین است که باعث حفظ سلامت و پایداری اقیانوس‌ها شده‌ است.

به گزارش سایت مونگابی، طی این کنفرانس دو روزه تاثیرات صید غیرقانونی ماهی و اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر اقیانوس‌های جهان در کانون توجه قرار گرفت. گزارش فائو حاکی از آن است که ارزش صید غیرقانونی ماهی در سال بیش از ۲۳ میلیارد دلار است. همچنین منابع دریایی جهان حدود ۲۴ تریلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید