توضیحات نماینده مجلس درباره یک گفت‌و‌گو

    کد خبر :40649

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بین ارشاد و حوزه هنری تعامل وجود داشته باشد٬ همه را به تمکین به قانون دعوت کرد.

به گزارش  خبرآنلاین٬ روز گذشته گفت‌و‌گویی از فاطمه ذوالقدر عضو و دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد حوزه هنری در اکران فیلم‌های سینمایی منتشر شد. حوزه هنری در سال‌های اخیر دست به انتخاب فیلم‌ها برای اکران می‌زند به این ترتیب که برخی فیلم‌ها از سوی مسئولان این نهاد مناسب اکران ارزیابی نشده و از دست‌یابی به امکان اکران در سالن‌های متعدد این نهاد محروم می‌مانند. در گفت‌وگویی که روز دوشنبه بیست و نهم خردادماه از سوی حوزه هنری و از قول ذوالقدر منتشر شد٬ بخش‌هایی از سخنان این نماینده مجلس حذف شده بود و به این ترتیب برآیند سخنان او نشان از آن داشت که این نماینده موافق عملکرد حوزه هنری در زمینه اکران گزینشی فیلم‌هاست.

این نماینده شهر تهران در گفت‌و‌گو با «خبرآنلاین» درباره سخنانی که از قول او منتشر شده بود٬‌ گفت: «تاکید من بر این است که باید میان حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و همکاری وجود داشته باشد. شرایط و وضعیت نمایش فیلم‌های سینمایی از ابتدا روشن شود تا تهیه‌کننده و کارگردان در جریان تصمیماتی که برای اکران فیلم‌های آنان گرفته می‌شود٬‌متضرر نشوند.»

براساس قانون مسئول تصمیم‌گیر نهایی در مورد اکران یک فیلم سینمایی وزارت ارشاد است که با صدور پروانه نمایش٬ اکران یک فیلم را تایید می‌کند. ذوالقدر در پاسخ به این پرسش که آیا منظور او هم از تمکین به قانون همین مورد است٬‌ گفت: «وقتی من صحبت از تمکین به قانون می‌کنم٬ قطعا قانون روشن است و همه می‌دانند قوانین در زمینه مورد نظر چیست. بنابراین توصیه من همواره تمکین به قانون وضع شده و موجود است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید