اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷
    کد خبر :406474

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه نهم آبان ۱۳۹۷) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با تاکید بر اینکه مردم با قاطعیت بدانند که دولت از این تهدیدات آمریکا هراسی ندارد، گفت: ممکن است، در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد، ‌اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات بکار خواهد بست و به حول و قوه الهی و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی، نخواهیم گذاشت این روند ادامه پیدا کند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

پیگیر حل مشکلات خودروسازان هستم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که تصمیم جدیدی برای قیمت گذاری خودرو انجام نشده است، گفت:کارگروه‌های کارشناسی برای رفع دلایل افزایش قیمت خودرو تعیین کرده ام و به صورت جدی پیگیر آن هستم تا حقوق خودروسازان و مردم تامین شود. وی با بیان این که یکی از اولویت‌های ما تثبیت قیمت‌ خودرو و جلوگیری از نوسان آن است، اظهار کرد: یک کار گروه کارشناسی تعیین کرده‌ام تا کل فرایند تولید را بررسی کرده و عوامل افزایش قیمت‌ها رفع شود. خودروسازی یکی از صنایع عمده کشور ما است و به همین دلیل کار گروه تخصصی نیز تعیین کردم تا موانع و مشکلات خودروسازان در حوزه تولید و نوسانات قیمت‌ها و ثبت‌نام ها را بررسی کنند. خود من نیز به صورت جدی پیگیری می‌کنم تا حقوق مردم و خودروسازان تامین شود.

اربعین مساله‌ای فراجناحی است

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آسیب‌های برخورد سیاسی با موضوع اربعین حسینی، اظهار کرد: مساله اربعین موضوعی فرا جناحی و فرا حزبی و مساله‌ای دینی و ملی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و هست. وی با اشاره به افزایش تعداد زائران ایرانی که به مراسم اربعین حسینی می‌روند، خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر شاهد بودیم که تعداد نفراتی که از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی به عراق می‌روند از ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر به حدود دو میلیون نفر رسیده است. این تعداد در بازه زمانی ۲۰ روزه از کشور خارج و سپس وارد کشور می‌شوند که این اتفاق طبیعتا نیازمند تدارکات و خدماتی است.

دستور رئیس جمهور برای ساخت پل خرمشهر به بصره

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: رئیس جمهور دستور دادند که ساخت پل خرمشهر به بصره در دستور کار قرار بگیرد. وی اظهارکرد: رئیس جمهور پیش از این چنین دستوری را هم داده بودند، اما در جلسه امروز دستور مجدد در این زمینه دادند. این پل بسیار مهم است و قرار شد وزارت راه به صورت جدی پیگیر این موضوع باشد.

واکنش رییس دفتر رییس جمهور به ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در دانمارک

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اداعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، اینکه در آستانه ۱۳ آبان و اجرای تحریم‌های جدید ادعایی علیه ایران، برخی به دنبال این هستند که فضا را تغییر دهند را مشکوک بر شمرد.

جنگنده کوثر به زودی تحویل‌ داده می‌شود

امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به لطف خدا به زودی جنگنده کوثر تحویل نیروی هوایی ارتش می‌شود. ویبا اعلام این خبر خاطرنشان کرد: کارهای مربوط به تاسیس خط تولید این جنگنده نیز انجام شده و این خط تولید به زودی افتتاح خواهد شد. حاتمی همچنین درباره زمان رونمایی از زیر دریایی فاتح گفت: ان‌شاءالله این زیردریایی به زودی رونمایی خواهد شد.

شیر دامداری‌ها گران نشده است

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره پیگیری افزایش قیمت شیر، اظهارکرد: قیمت شیر دامداری‌ها افزایش نیافته است و شیر به طور متوسط ۲ هزار تومان از دامداری‌های خریدای می‌شود . آنچه در بازار برای افزایش قیمت جلوه کرده است، مسائلی از جمله بسته‌بندی یا مواد اولیه بوده است. درباره اعلام نشدن قیمت خرید تضمینی گندم، بیان کرد: اعلام نشدن این قیمت شاید سوال خود من هم باشد و من مرتب در حال پیگیری هستم. شورای اقتصاد مشکلاتی داشته است که من با آقای جهانگیری مکاتبه کرده‌ام و وی هم دستور داده است دبیرخانه این شورا موضوع تعیین قیمت تضمینی گندم را در دستور کار قرار دهد. امیدواریم هر چه زودتر این قیمت تصویب شود.

انتقال نفت ایران به روسیه جهت فروش را تکذیب می‌کنم

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره طرح موضوع فروش نفت ایران توسط روسیه از سوی برخی رسانه‌های خارجی اظهار کرد: حرف‌هایی که رویترز و برخی خبرگزاری‌های دیگر در این باره مطرح کرده‌اند را تکذیب می‌کنم. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دونرخی شدن قیمت بنزین خاطر نشان کرد: تاکنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید