ساخت کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو

    کد خبر :406402

تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه کاشان موفق به تولید کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه کاشان، سعید معصوم عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از فرآورده های زالو، روغن است، گفت: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون رسانی در برخی اندام های بدن مانند عضلات می شود.

وی افزود: در طب سنتی از این روغن برای افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می شود که امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و می تواند جایگزین مناسبی برای کرم های شیمیایی، بوتاکس ها و یا جراحی های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: روغن زالو از طریق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول های زنده با سلول های مرده می شود و به واسطه فرآیند کلاژن سازی از پیری زودرس جلوگیری می کند.

معصوم خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های ممتاز روغن زالو تیم تحقیقاتی دانشگاه درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از آن و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت این روغن هستند.

وی با بیان اینکه ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته است و تحقیقات میدانی در حال انجام است، گفت: این محصول با کیفیت داخلی می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید