اتصال پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی به خط نهم سراسری

    کد خبر :406200

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از افزایش ضریب انعطاف‌پذیری تولید پالایشگاه این فاز به دلیل اتصال خط خروجی‌گاز شیرین تولیدی آن به خطوط ششم و نهم سراسری انتقال گاز کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، پیام معتمد، با اشاره به همزمانی اجرای بی‌وقفه، منسجم و یکپارچه ۲ بخش پالایشگاهی و فراساحلی به منظور سرعت‌بخشی به روند توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با تلاش کارکنان بخش‌های مختلف عملیاتی در گروه پیمانکار و کارفرمای این پروژه، اتصال خط ۴۲ اینچی انتقال گاز شیرین خروجی پالایشگاه فاز ۱۳ به خط ۵۶ اینچی رابط سایت ۱ و ۲ پارس جنوبی با موفقیت انجام شد.

وی از انجام مراحل مختلف این عملیات شامل حفاری، تمیزکاری، برشکاری، فیتاپ، جوشکاری و تست از سوی گروه پروژه فاز ۱۳ خبر داد و افزود: انجام این مراحل از چهارشنبه هفته گذشته (۲ آبان) آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های فعال در این بخش پس از چهار روز با موفقیت به پایان رسید و هم‌اکنون پالایشگاه فاز ۱۳ از توانایی ارسال گاز شیرین به خطوط ۶ و ۹ شبکه سراسری انتقال گاز برخوردار است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خط سراسری IGAT۶ به دلیل راه‌اندازی چند پالایشگاه در سایت ۲ تأکید کرد: خط نهم سراسری انتقال گاز، مازاد گاز خروجی پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی را به خطوط سراسری ۳ و ۱۰ سایت ۱ منتقل خواهد کرد.

گفتنی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی تا پیش از پایان آذرماه سال جاری با راه‌اندازی آخرین ردیف شیرین‌سازی و دریافت یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش از چاه‌های دریایی این طرح نقش بسزایی در تامین سوخت زمستانی کشور داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید