جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: دولت پیگیر پرونده بازداشتی‌های محیط زیست است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳
    کد خبر :406143

معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری درباره پیگیری پرونده بازداشت فعالان محیط‌زیست در دولت گفت: دولت پیگیر این پرونده است و ما درصدد هستیم با رئیس قوه قضائیه در این خصوص و موارد دیگر دیداری داشته باشیم.

لعیا جنیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره احکام صادره برای فعالان محیط‌زیست و پیگیری دولت در خصوص وضعیت این بازداشتی‌ها، گفت: آن چیزی که صادر شده است کیفرخواست است.

وی تاکید کرد: در حقوق اسلام و نظام‌های حقوقی به دونکته بسیار مهم توجه شده است؛ جان و آزادی تن آدمی و آبرو، که فقها هم روی این دو مسئله بسیار تاکید دارند.

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: فقهای دنیای اسلام بارها ذکر کرده‌اند که خون و آبرو بسیار مهم است و باید به آن‌ها توجه شود بنابرای انتظارمان این است که دادگاه باتوجه به دفاعیات، کیفرخواست را صادر کند، ما از قضات محترم توقع داریم که به این مسائل توجه کنند.

وی درباره پیگیری دولت درباره این مساله گفت: دولت هم باید پیگیری و رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

جنیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دولت و یا در معاونت حقوقی پرونده بازداشتی‌های محیط‌زیستی مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: سه قوه مستقل از یکدیگر هستند و به موجب قانون روند قضائی یک روند جداگانه است.

وی خاطرنشان کرد: حتی در یک دادگاه شعبه‌ها به محتویات پرونده یکدیگر دسترسی ندارند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: درخواست دیدار با رئیس قوه قضائیه را داده‌ایم که ان‌شاالله انجام شود تا ما بتوانیم در این موارد با ایشان گفت‌و‌گو کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید