ایرانیان کهنسال در کدام استان‌ها زندگی می‌کنند؟

    کد خبر :40608

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی سه استانی هستند که بیشترین جمعیت بالای ۱۰۰ سال را در خود جای داده‌اند.

بر اساس جداول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در زمینه‌ سن و جنس به تفکیک استان‌ها که از سرشماری سال ۱۳۹۵ استخراج شده است، استان کردستان با ۱۱۳۶ شهروند بالای ۱۰۰ سال بیشترین جمعیت بالای ۱۰۰ سال در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ از جمعیت بالای ۱۰۰ سال ساکن در استان کردستان ۸۶۳ مرد و ۲۷۳ نفر زن هستند.

دومین استان که بیشترین جمعیت افراد بالای ۱۰۰ سال سکونت می‌کنند استان سیستان و بلوچستان است. در این استان ۷۶۰ نفر بالای ۱۰۰ سال سن دارند که از این میان ۴۴۳ نفر زن و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

سومین استان که بیشترین جمعیت بالای ۱۰۰ سال در آن زندگی می‌کنند استان آذربایجان غربی است. در این استان ۶۲۸ نفر بالای ۱۰۰ سال سن دارند و از این میزان ۴۲۸ نفر مرد و ۲۰۰ نفر زن هستند.

گفتنی است؛ در استان تهران نیز ۵۱۱ نفر بالای ۱۰۰ سال سن دارند که از این میزان ۲۰۱ نفر مرد و ۳۱۰ نفر زن هستند.

جدول جمعیتی استان‌های مرکز آمار حاکی از آن است که جمعیت استان تهران ۱۳ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۳۷ نفر هستند که از این میزان شش میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۷۲ نفر مرد و شش میلیون و ۵۹۳ هزار و ۹۶۵ نفر زن هستند.

جمعیت استان کردستان نیز یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که ۸۱۲ هزار و ۷۷۶ نفر آنها مرد و ۷۹۰ هزار و ۲۳۵ نفر آنها زن هستند.

جمعیت استان سیستان و بلوچستان نیز معادل دو میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۴ نفر است که از این میزان یک میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۳۱ نفر مرد و یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۸۳ نفر زن هستند.

جمعیت استان آذربایجان غربی نیز سه میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر است که از این میزان یک میلیون و ۶۵۸ هزار و ۳۱۹ نفر مرد و یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۹۰۰ نفر زن هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید