حضور آمریکا در سوریه تنها برای مبارزه با تروریسم است

    کد خبر :405955

وزیر دفاع آمریکا با این ادعا که کشورش تنها برای مبارزه با تروریست ها در سوریه حضور دارد خواستار خروج دیگر نیروها از این کشور شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رسانه های آمریکایی، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا حضور نظامیان این کشور در سوریه را قانونی دانست و گفت که کشورش برای لشکرکشی به سوریه از رئیس جمهور و کنگره مجوز دارد.

وی بدون اشاره به ورود نظامیان آمریکایی و همپیمانانش به سوریه بدون اجازه دولت این کشور مدعی شد این نظامیان تنها برای مبارزه با تروریست ها در سوریه هستند.

به ادعای متیس، ائتلاف به اصطلاح بین المللی به سرکردگی آمریکا در حال آزادسازی مناطق مختلف سوریه و تحویل دادن آن به مردم است.

به گفته وزیر دفاع آمریکا توافق ژنو تاکید دارد که به طرف هایی مانند ایران که کار مفیدی در سوریه انجام نداده اند، چیزی در این کشور ارتباط پیدا نمی کند و آنها باید خاک سوریه را ترک کنند.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد که نظامیان آمریکایی در حال آموزش نظامیان عراقی برای مبارزه با داعش هستند اما ایران در این کشور نیز حضور نامطلوبی دارد.

متیس در بخش دیگری از سخنانش از روسیه خواست به توافق ژنو در خصوص سوریه بپیوندد و از سیاست های آمریکا در این خصوص پشتیبانی نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید