المانیتور:نگرانی مهم آمریکا پس از حملات اسرائیل به سوریه

    کد خبر :405793

در حالی که کاخ سفید اسرائیل را به خاطر قاطعیتش مقابل ایران در سوریه مورد تأیید و تشویق قرار داده است، مقامات نظامی آمریکا می‌گویند آن‌ها از این می‌ترسند که اینکه ایرانی‌ها فکر کنند آمریکایی‌ها پشت بسیاری از این حملات هستند.
المانیتور نوشت: رژیم صهیونیستی عملیات تهاجمی نظامی‌ای را در سرتاسر سوریه علیه گروه‌های مورد حمایت ایران انجام داده است، اقدامی که با چراغ سبز و تشویق کاخ سفید بوده اما موجب نگرانی بسیاری از مقامات نظامی ایالات متحده شده است.

در حالی که کاخ سفید اسرائیل را به خاطر قاطعیتش مقابل ایران در سوریه مورد تأیید و تشویق قرار داده است، مقامات نظامی آمریکا می‌گویند آن‌ها از این می‌ترسند که اینکه ایرانی‌ها فکر کنند آمریکایی‌ها پشت بسیاری از این حملات هستند و این موجب شود حمایت از گروه‌های مورد حمایت خود را تشدید و آن‌ها را به حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه تشویق کنند.

یک مقام ارشد نظامی می‌گوید: « این یک نگرانی روبه افزایش برای ما است.» به هر حال در پنتاگون مقامات نظامی آمریکا هشدار شدید خود را ابراز کرده‌اند. نگرانی آن‌ها این است که ایرانی‌ها فکر کنند حملات اسرائیلی‌ها به هدایت سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریکایی صورت گرفته است. این مقامات معتقدند اگر ایران متقاعد شود که ایالات متحده در این حملات مشارکت داشته است حملات تلافی‌جویانه‌ای را علیه نیروهای آمریکا به ویژه در عراق که بیش از ۵ هزار نیروی آمریکایی برای جنگ علیه داعش در آن حضور دارند، رهبری کند.

ایران تاکنون آمریکا را به خاطر حملات اسرائیل سرزنش کرده است. حملات اخیر علیه آمریکایی‌ها در عراق نگرانی‌های مقامات آمریکایی را تشدید کرده است. وزارت امور خارجه کنسولگری آمریکا در بصره را بعد از حملاتی که در ماه سپتامبر، آمریکا آن را به گردن شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران انداخت، تخلیه کرد.

مقامات عراقی گفته‌اند تخلیه کنسولگری آمریکا واکنشی بیش از حد بوده است اما مقامات نظامی نگران این هستند که این حملات مقدمه‌ی حمله به دیگر آمریکایی‌های حاضر در عراق باشد. مقامات نظامی می‌گویند هرچند تاکنون هیچ حمله‌ای از جانب آن گروه‌ها علیه آمریکایی‌ها در عراق گزارش نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید