بانک ها باید پرداخت وام بدون گواهی کسر از حقوق را اجرایی کنند

    کد خبر :405759

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اجرا نشدن بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر دادن وام تا سقف 10 میلیون تومان بدون نامه کسر از حقوق، در تذکری به رئیس جمهور خواستار اجرایی شدن این بخشنامه شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز در تذکری خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور تاکید کرد: بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ نموده که بابت وثیقه وامها تا 10 میلیون تومان از وام گیرندگان گواهی کسر حقوق نگیرد ولی بانک های عامل عموما این بخشنامه را به بهانه های مختلف عمل نمی کنند.

وی با اظهار تعجب از اجرا نشدن این بخشنامه تاکید کرد: رئیس جمهور باید دستور دهد بانک مرکزی از بانک های عامل بخواهد بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وامهای تا 10 میلیون تومان بدون گوهی کسر حقوق از وام گیرندگان را اجرائی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به عواقب اجرا نشدن این بخشنامه افزود: وقتی بانک ها به بخشنانه مذکور عمل نکنند، باعث می شود مردم نیازمند، وام خود را نتوانند بگیرند و لذا عوارض زیادی برای مردم بوجود آمده است.

حاجی دلیگانی گفت: از طرف دیگر خواستن گواهی کسر از حقوق باعث تلاش هر چه زیاد تر افراد برای استخدا در دولت می شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید دستور دهد تا بانک مرکزی این مشکل را پیگیری کند، تاکید کرد: باید مشکل اقشار کم درآمد برای وام خرد حل شود.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب در همین زمینه به حسن روحانی رئیس جمهور تذکر داده و خواستار بررسی این موضوع شدم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید