رفع ممنوعیت مشروط استفاده از خمیر مرغ در فراورده های گوشتی

    کد خبر :40560

معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: در صورت رعایت نشدن شرایط و الزامات استفاده از خمیر مرغ در سوسیس وکالباس، مجددا استفاده از آن ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد: جلسات متعدد مدیریتی درخصوص تولید سوسیس و کالباس برگزار شده و طبق استاندارد مربوطه، تولید کنندگان موظف به رعایت شرایط و الزامات استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس هستند، در غیر این صورت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس همچنان ممنوع است.

وی الزامات و شرایط استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس را استفاده از مرغ های مورد تایید سازمان دامپزشکی، تولید خمیر مرغ در کارخانه تولید سوسیس و کالباس، ممنوعیت حمل و نقل خمیر مرغ در بین واحدهای تولیدی، ممنوعیت استفاده از بافت های غیرمجاز (روده و کبد)، تولید روزانه خمیر مرغ، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های 60 – 40 درصد و استفاده اجباری از روکش یا پوشش زرد رنگ که روی آن به صورت خوانا نوشته شده باشد «کالباس با خمیر مرغ» برشمرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: واحدهای تولیدی دارای پروانه تولید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به تولید فرآورده سوسیس و کالباس با استفاده از خمیرمرغ هستند. به زودی زمان اجرایی شدن این مصوبه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران اعلام خواهد شد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در تاریخ اول مردادماه سال 1390 استفاده از خمیرمرغ را به علت استفاده از ضایعات مرغ در تولید سوسیس و کالباس ممنوع اعلام کرده بود. اختلاف نظردراستفاده ازخمیرمرغ در فرآورده های غذایی بین سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی باعث شد مسئولان سازمان غذا و دارو در ماه های ابتدایی سال 94 اعلام کنند که خمیرمرغ اجازه ورود به محصولات غذایی را ندارد، اما همواره تخلفاتی در این زمینه وجود داشته و سازمان غذا و دارو خواستار اصلاحاتی در این فرآورده غذایی شده است.

مرندی مقدم در پایان گفت: مسئولان دامپزشکی هم اقدامات قانونی، علمی و بهداشتی درباره تولید خمیر مرغ را به اجرا گذاشتند و حتی استانداردهای آن فراتر از استانداردهای اتحادیه اروپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید