حکم حبس ابد برای چند شهروند بحرینی

    کد خبر :405504

دادگاه رژیم آل خلیفه بحرین هفت شهروند این کشور را به اتهام فعالیت های تروریستی به حبس ابد و زندان طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، دادگاه بحرین روز دوشنبه هفت شهروند این کشور را به اتهام ارتکاب اقدامات تروریستی به حبس ابد و زندان طولانی مدت محکوم کرد. دو نفر از این متهمان به حبس ابد محکوم شده اند.

دادگاه بحرین همچنین یک نفر دیگر از این متهمان را به ۲۰ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی، سه نفر را به ۱۰ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی و یک نفر را هم به ۱۳ سال زندان و پرداخت جریمه محکوم کرده است.

دادستانی بحرین مدعی است که این هفت شهروند بحرینی به جرم تاسیس یک گروه تروریستی و آموزش نیرو برای انجام عملیات خرابکارانه در مناطق مختلف این کشور دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بحرین روز دوشنبه و در آستانه اربعین شیخ عیسی مؤمن امام جماعت مسجد الخیف واقع در منطقه الدیر بحرین را دستگیر کردند.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ ( ۲۵ بهمن ۱۳۹۰) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون دهها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید