دستورات وزیر برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم جنوب کشور

    کد خبر :405321

وزیر بهداشت گفت: سند توسعه آموزش در استان خوزستان باید ظرف یکماه آینده تهیه شود تا تکلیف توسعه آموزش در این استان و گروه ها و رشته های تحصیلی مشخص باشد.

سومین نشست بررسی مصوبات سفر اخیر ۵ روزه وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه به استان خوزستان با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان، برگزار شد.

سید حسن هاشمی در این نشست گفت: پیگیری مصوبات و تصمیمات گرفته شده، توسط روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان بسیار مهم است و امیدوارم که تا ۶ ماه دیگر، حداقل ۹۰ درصد این مصوبات انجام شده باشد تا شاهد تغییرات جدی در حوزه سلامت این استان باشیم البته این نشست باید ۶ ماه دیگر برای بررسی پیشرفت های انجام شده برگزار شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم توجه جدی به استان خوزستان، گفت: همه ما خودمان را مدیون خوزستان می دانیم اما نباید فراموش کنیم که دشمنان، ضد انقلاب و داعش در استان خوزستان سرمایه گذاری کرده اند و نباید در این زمینه غفلت کنیم و باید از خدمات انجام شده به مردم آن استان، اطلاع رسانی مناسبی انجام شود.

هاشمی از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان خواست تا حضور بیشتری در بین مردم، دانشجویان و اعضای هیات علمی داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تهیه و تدوین سند توسعه آموزش در استان خوزستان گفت: این سند باید ظرف یکماه آینده تهیه شود تا تکلیف توسعه آموزش در این استان از نظر تعداد دانشجو، سهمیه بومی، اعضای هیات علمی مورد نیاز و گروه ها و رشته های تحصیلی مشخص باشد و این سند، ملاک ما برای توسعه آموزشی ۵ ساله این استان قرار گیرد.

هاشمی، یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامت استان خوزستان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: در نشستی که با حضور نمایندگان استان خوزستان، روسای سازمانهای برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور و استاندار خوزستان برگزار می شود، باید مشکلات نیروی انسانی در خوزستان را مطرح کنیم تا به راهکارهای مشخصی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه درمان، پرستاری و آموزشی برسیم.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت تصریح کرد: پروژه های بهداشتی نیمه تمام حوزه بهداشت استان خوزستان که پیشرفت بیشتر از ۳۰ درصد دارند، به شرط تعهد استانداری به پرداخت سهم خود در این پروژه ها، باید به سرعت تکمیل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید