توسعه زیرساخت های درمانی خوزستان ۱۰۸۰میلیارد اعتبار می خواهد

    کد خبر :405317

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امسال استان خوزستان در صدر لیست استانهایی است که پزشکان متخصص در آن مستقر می شوند

قاسم جان بابایی، در سومین نشست بررسی مصوبات سفر اخیر ۵ روزه وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه به استان خوزستان که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان، برگزار شد، گزارشی از حوزه درمان و نیازهای درمانی این استان ارائه کرد و گفت: امسال استان خوزستان در صدر لیست استان هایی است که پزشکان متخصص در آن مستقر می شوند البته حضور آنها در سطح استان باید با دقت انجام شود و ابتدا نیازهای شهرهای غیردانشگاهی و سپس نیازهای شهرهای دانشگاهی تامین شوند.

وی با اشاره به تدوین سند درمان استان خوزستان تا سال ۱۴۰۴ در طول یک ماه گذشته گفت: استان خوزستان حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و ۷۶۷۷ تخت بیمارستانی دارد که ۵۰۱۲ تخت آن، در بخش دانشگاهی است و شاخص تخت در این استان حدود ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

معاون وزیر بهداشت، پیشرفت پروژه های درمانی این استان به ویژه در حوزه کلینیک های ویژه و واحدهای اختصاصی زایمان(LDR) را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در سفر ۵ روزه اخیر وزیر بهداشت و معاونین وی به استان خوزستان، برخی تصمیمات مهم و اثرگذار در حوزه سلامت گرفته شد که باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: مطالعات و بازدید های میدانی برای توسعه زیرساخت های درمانی در شهرهای مختلف استان خوزستان به دقت انجام شده و می دانیم که در هر یک از شهرستان ها باید چه اقدامی را برای توسعه زیرساخت ها و افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی انجام دهیم همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، تهیه و تامین خواهد شد.

به گزارش مهر، جان بابایی یادآور شد: برای توسعه زیرساخت های حوزه درمان در استان خوزستان و در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی این استان به حدود ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به تدریج تامین خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید