رشد ۱۳ درصدی ترافیک مسیر‌های برون شهری

    کد خبر :405084

عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در هفت ماهه نخست امسال، ترافیک در مسیرهای برون شهری 13 درصد رشد داشته اما افزایش تلفات رانندگی معادل 1.7 درصد بوده است.

«مهران قربانی» افزود: افزایش اندک میزان تلفات رانندگی در مسیرهای برون شهری نشان می دهد که دستگاه های اجرایی با همه توان در این بخش تلاش می کنند.

نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان راهداری در امور ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: همکاری دستگاه های اجرایی در راستای کاهش تلفات و سوانح رانندگی در مسیرهای برون شهری بسیار قابل توجه است، اما رشد استفاده از وسایل نقلیه شخصی به جای خودروهای عمومی، از جمله دلایل کاهش نیافتن تلفات رانندگی در راه های کشور است.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معتقد است: واقعی شدن قیمت سوخت از تردد زاید در راه های جلوگیری می کند و شمار آن را می کاهد؛ این مساله علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، سوانح رانندگی در راه های کشور نیز کمتر خواهد شد.

قربانی یادآورشد: در صورتی که قیمت سوخت تغییر کند ممکن است در چند ماه آینده روند کاهش تلفات رانندگی در مسیرهای برون شهری نیز با شیب ملایمی آغاز شود، زیرا میزات تلفات و تصادفات رانندگی در مسیرهای برون شهری با حجم ترافیک رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه سالیانه بیش از 1.5 میلیون وسایل نقلیه وارد چرخه ترافیک کشور می شود و این در افزایش تلفات رانندگی تاثیر زیادی دارد، افزود: «استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی همراه با واقعی شدن قیمت سوخت و تغییر روش های سفر مردم از وسایل شخصی به اتوبوس و یا قطار» در کاهش حوادث و تلفات رانندگی در کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا:عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهارداشت: سوانح رانندگی در مسیرهای برون شهری با حجم ترافیک در راه های کشور رابطه مستقیمی دارد و با رشد و یا کاهش تردد در مسیرهای برون شهری، شاهد افزایش و یا کاهش تلفات رانندگی در سطح کشور خواهیم بود. «اگر همین شرایط باقی بماند، نباید انتظار کاهش سوانح رانندگی در کشور را داشت.»

قربانی یادآورشد: در سال 2017 افزایش تردد در مسیرهای برون شهری آمریکا، پنج درصد تلفات را افزایش داد؛ با بررسی دلایل آن متوجه شدن که با بهتر شدن شرایط اقتصادی، سفرهای برون شهری مردم افزایش یافته و با رشد تردد و بروز سوانح، تعداد تلفات رانندگی نیز بیشترشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید