ترکیه با تحویل اسناد قتل خاشقجی به عربستان مخالفت کرد

    کد خبر :404989

منبع آگاه از مخالفت ترکیه با تحویل اسناد قتل خاشقجی به عربستان خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از الجزیره، منبع آگاه در دفتر دادستانی‌کل ترکیه اعلام کرد: ترکیه با تحویل مدارک و اسناد ویژه قتل خاشقجی -روزنامه نگار منتقد ریاض در استانبول- به طرف سعودی مخالفت کرده است.

این درحالیست که منبع آگاه مذکور در ادامه همچنین اعلام کرد که نشست طرف ترکیه با دادستان سعودی درباره قتل خاشقجی رضایت‌بخش نبوده است.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور تبعه عربستان سعودی، در تاریخ دوم اکتبر (۱۰ مهر) برای انجام کارهای مرتبط با ازدواجش با نامزد اهل ترکیه خود، وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، ورودی که نهایتا به مرگی دردناک توسط مأموران امنیتی ارشد و نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتهی شد.

حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه‌ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می‌کردند، اما سعودی‌ها در نهایت تحت فشار افشاگری‌های امنیتی و رسانه‌ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه‌ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمام ابعاد این رسوایی ادامه دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید