شرط جدیدی که پوتین به نفع ایران، برای نتانیاهو گذاشت

    کد خبر :404937

يحيى دبوق در الاخبار نوشت: شکاف در روابط روسیه و اسرائیل در مورد میدان سوریه، روز به روز عمق بیشتری پیدا می کند؛ شکافی که با بحران گذرای سقوط جنگنده روسی اغاز شد و اکنون به مرحله ای بحرانی رسیده که حل آن بسیار دشوار شده است. اما شروط روسیه برای از سر گیری حملات هوایی اسرائیل در سوریه به نحوی است که صهیونیستها قابلیت سازگاری با آن را ندارند و عملا آن را غیر ممکن می دانند.

به گزارش بازتاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: با وجود تاکید رسمی اسرائیل بر وجود تماسهای غیر علنی بین دو طرف برای حل اختلافات، اما اخبار منتشر شده در رسانه های عبری، حکایت از دشواری ایجاد راه حلی برای اختلافات بین روسیه و اسرائیل دارد. ضمن اینکه رسانه های مذکور بر این مساله تاکید می کنند که اسرائیل حاضر به پذیرش هیچ محدودیتی برای مانورهای نظامی خود در سوریه نیست.

با وجود گذشت سه هفته از درخواست اسرائیل برای دیدار بین نتانیاهو و پوتین، روسیه همچنان از تعیین زمانی برای برگزاری این دیدار سر باز می زند.

به گزارش شبکه 10 اسرائیل، ازادی عمل این دولت در سوریه دچار تحول شده و محکوم به قواعد درگیری تازه ای است که تل آویو به صورت قاطع ان را نمی پذیرد. این شبکه عبری در گزارش خود تصریح می کند:« روسیه شروط جدیدی وضع کرده است که از حاشیه مانور اسرائیل در اراضی سوریه می کاهد. مسکو اکنون خواستار ان است که هر حمله نظامی اسرائیل در سوریه، پیش از انجام، به روسیه اطلاع داده شود، اما مهلت تعیین شده از سوی مسکو برای فاصله زمانی اطلاع رسانی حملات تا زمان عملی شدن آن، بسیار طولانی است.» این میزان زمان، تهدیدی برای جنگنده های اسرائیلی است و به ایران مهلت لازم برای دوری از ضربات را می دهد، به این ترتیب، تاثیرگذاری حملات اسرائیل به صفر می رسد.

بدنبال انتشار اینگونه اطلاعات در رسانه های اسرائیلی، که عملا با واقعیت امتناع 30 روزه سلاح هوایی اسرائیل از انجام عملیاتی در سوریه هماهنگ است، لیبرمن قبول وجود روسیه از سوی اسرائیل را تکذیب کرد. اما واقعیت موجود، فرضیه شبکه 10 اسرائیل در مورد اینکه روابط روسیه و اسرائیل در مورد سوریه به شکافی عمیق تبدیل شده است را تقویت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید