چاووش‌اوغلو: ریاض مسئولیت مهمی در قتل خاشقچی دارد

    کد خبر :404821

وزیر خارجه ترکیه خطاب به دادستان کل سعودی، گفت که ریاض مسئولیت مهمی در قتل خاشقچی دارد.مهم است که با دادستان برای یافتن جسد همکاری کنیم.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) درباره مفید بودن سفر دادستان کل سعودی به استانبول برای حل پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی ابراز امیدواری کرد.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در نشست خبری مشترک با همتایان گرجستانی و آذربایجانی گفت: «سفر دادستان کل سعودی (به ترکیه) که به درخواست ریاض انجام شد، از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم نتایجی را هرچه سریعتر (از این سفر) به دست بیاوریم».

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی با بیان اینکه جسد خاشقچی هنوز پیدا نشده است، توضیح داد:‌«مهم است که با دادستان کل سعودی (برای یافتن جسد) همکاری کنیم. عربستان سعودی مسئولیت بزرگی به خاطر قتل خاشقچی دارد زیرا عاملان آن را بازداشت کرده است».

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از سنگ‌اندازی‌ها سعودی‌ها بر سر مسیر تحقیقات تیم پلیس و دادستانی از کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول در استانبول و اطاله این روند، تاکید کرد: «تمام حقیقت افشا خواهد شد. تمام جهان هم منتظر آن است».

چاووش‌اوغلو همچنین افزود: «همکاری دادستان کل سعودی با همتای ترکیه‌ای خود حول پرونده خاشقچی باید بدون هیچ اتلاف وقتی ادامه یابد».

«سعود المعجب» دادستان کل عربستان سعودی امروز برای دیدار با «عرفان فیدان» دادستان کل استانبول به ترکیه سفر کرد. برخی منابع می‌گویند که وی قرار است پرونده‌ای 150 صفحه‌ای از یافته‌های پلیس ترکیه درباره قتل خاشقچی را دریافت کند.

خبرگزاری «آناتولی» دقایقی پیش گزارش داد که جلسه دیدار المعجب با فیدان که پشت درب‌های بسته برگزار شد، بعد از 75 دقیقه به پایان رسید. هنوز جزئیاتی از صحبت‌های مطرح‌شده در این جلسه به بیرون درز نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید