باران و حیاتی دوباره برای تمساح‌های منطقه سرباز

    کد خبر :404815

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی اخیر در منطقه سرباز برکه های زیستگاه تمساح (گاندو) آبگیری شد.

به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، پورمردان افزود: در سالیان گذشته بر اثر خشکسالی رودخانه سرباز و اکثر برکه های محل زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی به تدریج خشک شده بودند که تهدید جدی برای گاندوها بود زیرا خشک شدن برکه‌ها، منابع آبی و غذایی آنها را از بین می‌برد. بارندگی اخیر سبب آبگیری برکه های زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی شد و امیدی دوباره برای احیاء زیستگاه های آنها در دل دوستداران طبیعت به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: گاندوها حیوانات خجالتی و گوشه گیری هستند که به ندرت به مناطق مسکونی نزدیک می شوند اما بدلیل خشکسالی های مداوم منطقه و خشک شدن برکه های محل زیستگاه شان و برای پیدا کردن منابع آبی جدید وارد زمین های کشاورزی و روستاهای نزدیک می شدند.

به گزارش ایسنا- پورمردان گفت: در راستای کاهش تعارضات تمساح با مردم محلی مجموعه محیط زیست استان اقدام به آبرسانی سیار به برکه های تمساح و تغذیه دستی آنها می کرد و تمساح های گرفتار شده در منابع آبی کشاورزی از قبیل آب انبارها و چاه ها، توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست و مردم بومی منطقه زنده گیری و در برکه های مناسب زیست گونه رهاسازی می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید