گشایش بزرگ ترین نمایشگاه اتمی جهان در مسکو و همکاری بیشتر ایران و روسیه

    کد خبر :40473

در حاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه سه روزه صنعت هسته ای جهان که با حضور 65 کشور و همچنین یک هیات از جمهوری اسلامی در مسکو گشایش یافت، ایران و روسیه برای افزایش همکاری ها در این حوزه توافق نامه امضا می کنند.
[گشایش بزرگ ترین نمایشگاه اتمی جهان در مسکو و همکاری بیشتر ایران و روسیه]

به گزارش ایرنا، در نمایشگاه اتم اکسپو 2017 با حضور 653 شرکت اتمی پیشرو و هدف عملی کردن شعار «نیازهای اتمی، محیط زیست و ایمنی»، افزون بر ارائه جدیدترین فناوری های مرتبط با صنعت هسته ای از جمله در تولید انرژی، پزشکی، کشاورزی و امنیت بهره برداری، نشست های مختلف تخصصی و عمومی نیز برگزار می شود.
یکی از محورهای این نمایشگاه که فردا ( چهارشنبه) پایان می یابد، بررسی راهکارهای دستیابی به افق سال 2050 است که براساس آن باید سهم تولید انرژی بدون کربن از 30 درصد کنونی به 80 درصد برسد.
محمد احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی نیز امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه اتم اکسپو 2017 گفت: همکاری های خوبی بین تهران و مسکو در صنعت هسته ای وجود دارد که افزون بر تکمیل واحد نخست نیروگاه بوشهر، واحدهای دوم و سوم نیز با کمک روسیه در حال ساخت است.
وی همچنین اظهار کرد: در حوزه سوخت هسته ای نیز همکاری های بسیار خوبی بین ایران و روسیه وجود دارد و در حاشیه نمایشکاه مسکو هم برای تامین سوخت نیروگاه بوشهر و مطالعاتی در باره بهره برداری از سوخت های جدیدتر، توافقاتی تنظیم شده که امضا خواهد شد.
پوتین نیز در پیام خود به این نمایشگاه بر لزوم استفاده از انرژی هسته ای در راه اهداف صلح آمیز، توسعه و رفاه اجتماعی تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید