علاقه مردم عادی به ویندوز 10 کاهش یافت

    کد خبر :404704

آمار مایکروسافت در مورد میزان فروش رایانه‌های مجهز به ویندوز 10 نشان می دهد اگر چه تمایل به خرید این رایانه ها در بخش های تجاری در حال افزایش است، اما در میان عموم مردم چنین گرایشی وجود ندارد.
علاقه مردم عادی به ویندوز 10 کاهش یافت

به گزارش بازتاب به نقل از کامپیوترورلد، بررسی‌های مایکروسافت حاکیست اگر چه ویندوز هنوز یک منبع درآمدی عمده برای مایکروسافت باقی مانده و فروش ویندوز 10 در میان صاحبان مختلف مشاغل روز به روز در حال افزایش است، اما اقبال مردم عادی به ویندوز 10 نه تنها افزایشی نشان نمی دهد بلکه کاهش هم یافته است.

در مجموع درامد مایکروسافت از محل فروش ویندوز در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافته و به 4.6 میلیارد دلار رسیده است.این رقم برابر با 42 درصد از درآمد این شرکت در بخش ارائه خدمات رایانه ای شخصی است.

از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش محصولات تجاری مرتبط با ویندوز و خدمات کلود طی این مدت 12 درصد بیشتر شده است. اما فروش ویندوز برای استفاده بر روی رایانه های خانگی طی همین مدت 5 درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد اقبال بیشتر به گوشی های هوشمند و سیستم عامل اندروید علت اصلی این مساله باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید