ثبت سه مدل دسکتاپ جدید مک توسط اپل پیش از رویداد ۸ آبان‌ماه

    کد خبر :404632

اپل پیش از فرارسیدن رویداد ۳۰ اکتبر برابر با ۸ آبان‌ماه، سه مدل دسکتاپ جدید مک خود را در پورتال کمیسیون تجاری اوراسیا (EEC) ثبت کرد.

اپل درنظر دارد در تاریخ ۸ آبان‌ماه برابر با ۳۰ اکتبر رویداد رونمایی محصولات جدید خود را برگزار کند. پیش از فرا رسیدن زمان رویداد اپل، پورتال کمیسیون تجاری اوراسیا (EEC) خبر از فهرستی از مدل‌های جدید رایانه‌ی مک با نسخه‌ی macOS 10.14 داد که در این پورتال به‌ثبت رسیده‌اند.

در این فهرست، چهار شناسه‌ی محصول مربوط به دستگاه‌هایی است که هنوز معرفی نشده‌اند. هرچند وب‌سایت فرانسوی Consomac پیشتر اعلام کرده بود که لپتاپ مدل A1932 در یکی از اسناد قبلی رویت شده است.

در فهرست ثبت‌شده در پورتال EEC، سه مدل جدید رایانه‌ی مک رویت می‌شوند که احتمالا مربوط به نسخه‌های جدید Mac Mini و iMac هستند. انتظار می‌رود که مک‌مینی با مشخصات به‌روزرسانی‌شده‌ی مهمی معرفی شود که در طی ۱۴۶۹ روز گذشته هیچ توجهی را به خودش جلب نکرده است. انتظار می‌رود که حداقل پردازنده‌ی آن از کل محصولات خط تولید رایانه‌ی مک پیشی بگیرد. مینگ چی کو پیشتر پیش‌بینی خود را در این مورد که آیپد مینی جدید در مراسم ۸ آبان اپل رونمایی خواهد شد، منتشر کرده بود. وی پیش‌بینی کرده است که سیستم‌های مک‌بوک، آی‌مک و مک‌مینی به‌روزرسانی‌های جزئی دریافت می‌کنند و شاهد کمترین تغییرات در بازطراحی مجدد شاسی بیرونی آن‌ها خواهیم بود. وی همچنین معتقد است که مدل ارزان قیمت لپ‌تاپ اپل که احتمالا جایگزین مک‌بوک ایر خواهد شد، در این رویداد توسط اپل معرفی شود.

البته وضعیت این لپ‌تاپ ارزان‌قیمت هنوز در هاله‌ای از رمز و راز قرار دارد و شایعاتی در مورد طراحی این محصول و قیمت آن منتشر شده است. تقریبا، انتظار می‌رود که باید منتظر محصولی با نمایشگر ۱۳ اینچی رتینا و با طراحی مشابه مک‌بوک ۱۲ اینچی فعلی باشیم. هرچند محصول جدید از ضخامتی به باریکی مک‌بوک ۱۲ اینچی برخوردار نیست و به‌همین دلیل قیمت بالایی هم ندارد.

با وجودی که به‌روزرسانی‌های مک بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، اما انتظار می‌رود ستاره‌ی درخشان این رویداد مربوط به به‌روزرسانی‌های آیپد باشد. آیپد اصلی ۹.۷ اینچی در بهار سال جاری میلادی به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرد. بنابراین رویداد ۸ آبان اپل روی مدرن‌سازی آیپد پرو تمرکز دارد. آیپدپروهای جدید با نمایشگر ۱۱ اینچی ۱۲.۹ اینچی با طراحی جدید، حاشیه‌ی باریک و بدون دکمه‌ی هوم و فیس‌آیدی معرفی خواهند شد.

تبلت‌های جدید اپل بدون بریدگی بالای نمایشگر معرفی خواهند شد، ولی در عوض حاشیه‌ی آن‌ها به اندازه‌ای ضخامت دارد که سیستم دوربین TrueDepth برای فیس‌آیدی بتواند در آن قسمت قرار داده شود. البته حاشیه‌ی مدل‌های جدید آیپد پرو در مقایسه با مدل‌های فعلی، کاهش قابل‌توجهی داشته و باعث افزایش نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آیپد شده است. به‌نظر می‌رسد که درگاه اتصال هوشمند در قسمت پشت دستگاه منتقل شده؛ همچنین به‌نظر می‌رسد که درگاه لایتنینگ جایگزین پورت USB-C شده باشد. همچنین انتظار می‌رود که برای نگهداشتن اپل پنسل، اتصال مغناطیسی درنظر گرفته شده است. مینگ‌چی‌ کو حتی امکان به‌روزرسانی جزئی در آیپد مینی جدید را منتفی نمی‌داند و انتظار دارد که این به‌روزرسانی خیلی زود منتشر شود.

پورتال کمیسیون تجاری اوراسیا (EEC) در مستندات خود، سیستم‌های دسکتاپ جدید مک را با نام «کامپیوترهای شخصی اپل» نام برده که با نسخه‌ی macOS 10.14 معرفی می‌شوند، و شناسه‌های مدل A1993 ،A2115 و A2116 را برای محصولات جدید اپل مشخص کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید