حمله تازه ترامپ به توئیتر

    کد خبر :404424

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در تازه ترین حمله خود به شبکه های اجتماعی این بار به سراغ توئیتر رفت و بدون آنکه مدرکی ارائه دهد آن را به عدم بی طرفی در مقابل خود متهم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از آسین ایج، ترامپ پس از این اتهامات مشابهی را به فیس بوک و گوگل وارد کرده و اخیرا گفته بود موتور جستجوی گوگل، نتایج جستجوهای کاربران را بر علیه وی دستکاری می کند.

ترامپ در مورد توئیتر هم گفته است که این شبکه اجتماعی هم حساب های کاربری طرفداران وی را پاک می کند و هم فالو کردن وی را برای کاربران توئیتر دشوارتر کرده است. البته ترامپ توضیح نداد توئیتر چه کرده که تعقیب وی را برای دیگر کاربران سخت کرده است.

در توئیت ترامپ در این زمینه آمده است: توئیتر بسیاری از افراد را از حساب کاربری من پاک کرده و از آن مهم تر و از قرار معلوم آنها کاری کرده اند که پیوستن به حساب کاربری من سخت تر شود. تلاش آنها برای خفه کردن تا حدی رشد کرده که برای همه مشخص است.

به نظر می رسد ترامپ تلاش هفته های اخیر توئیتر برای حذف میلیون ها حساب کاربری مشکوک از این شبکه اجتماعی را که برای انتشار اطلاعات و اخبار دروغ به کار می روند، به حساب دشمنی توئیتر با خودش گذاشته است. توئیتر مدعی است حساب های کاربری یادشده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ برای دستکاری افکار عمومی به طور گسترده به کار گرفته شدند.

براندون برومن سخنگوی توئیتر در این مورد گفته است: به دنبال این تحول تعداد فالوئرهای بسیاری از حساب های کاربری برجسته کاهش یافته است، اما نتیجه این کار اعتماد بیشتر به تعقیب کنندگان باقی مانده است که افرادی واقعی و مشارکت کننده هستند.

ترامپ از ماه جولای حدود ۲۰۴ هزار نفر از ۵۳.۴ میلیون نفر فالوئر خود را در توئیتر از دست داده است. این افراد ۰.۴ درصد از کل تعقیب کنندگان وی بوده اند که حساب های کاربری مشکوکی داشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید