«آدوری‌ها» با «قصه سعید و مریم» به بازار نشر آمدند

    کد خبر :40439

دو رمان «آدوری ها» و «قصه سعید و مریم» از مجموعه «کتاب های قفسه آبی» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو رمان ایرانی «آدوری ها» نوشته علی چنگیزی و «قصه سعید و مریم» نوشته آرش سالاری از مجموعه «کتاب های قفسه آبی» به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده اند.

«آدوری‌ها» آخرین پخش از سه گانه کویر چنگیزی است. «پرسه زیر درختان تاغ» و با «پنجاه درجه بالای صفر» عناوین پیشین این سه گانه هستند. تنهایی، یکگی، پنهان زندگی کردن و برای خود زیستن، مفاهیمی‌هستند که نویسنده در رمان «آدوری ها» خواننده را به تفکر درباره آن ها دعوت می‌کند.

این رمان روایت زندگی چند نسل از خانواده ای به نام آدوری است که ناچار به مهاجرت از شهرشان می‌شوند و تلاش می‌کنند در مکانی سخت و خشن به زندگی ادامه بدهند. خانواده آدوری‌ها ناچارند برای زنده ماندن در فضای بیابان، به هر کاری دست بزنند. به این ترتیب، این رمان داستان تلاش برای زنده ماندن و به عبارتی، روایت پا گرفتن و از بین رفتن یک خانواده است.

چنگیزی پیش از شروع متن رمانش، این جمله را از هرمان ملویل، ابتدای کتاب آورده است: جالب ترین جاها در نقشه نیستند.

این رمان با ۲۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۳۰ هزار ریال منتشر شده است.

«قصه سعید و مریم» نوشته آرش سالاری است و داستان زندگی دو جوان است. سعید پسری است که به قم آمده و در خانه مادربزرگ خود زندگی می‌کند تا مخفیانه در حوزه علمیه درس بخواند. مادربزرگ هم مدیر یک مهدکودک است و به خاطر برخی ملاحظاتش، در شغلش با مشکلاتی روبرو شده است. مریم هم دختری جوان است که زندگی در تهران، خانواده و دانشگاهش را پنهانی رها کرده و به قم آمده تا آخرین سال رشته حقوقش را بگذراند. مریم برای گذراندن زندگی اش در مهدکودک به عنوان مربی کار می‌کند و …

این رمان فصل های کوتاهی دارد و مسیر اتفاقات و شخصیت ها به طور متناوب تغییر می‌کند. مخاطب «قصه سعید و مریم» با یک عاشقانه سیاسی روبروست.

این کتاب هم با ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۸۵ هزار ریال چاپ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید