مشاور قالیباف: اصولگرایان در انتخابات مجلس از قبل برنده نیستند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ۸:۵۲
    کد خبر :404206

قربانزاده اظهار کرد: عده ای می گویند مشارکت در انتخابات مجلس آینده کاهش پیدا می کند بنابراین جریان تکلیفی اصولگرا می آید و اکثریت کرسی های مجلس را به دست می گیرد اما معتقدم به طور قطعی نمی توان چنین حرفی را زد.

به گزارش نامه نیوز: اصولگرایان بعد از 5 سال ناکامی در ادوار مختلف انتخابات، این روزها با اعتماد به نفس بالایی سخن می گویند، گویی خود را پیروز بلاشک در انتخابات مجلس سال 98 می دانند. این تصورات آنقدر قوی است که گویا شخصیت های مختلف همچون محسن رضایی، عزت الله ضرغامی، سیدابراهیم رئیسی و فتاح برنامه ریزی های جداگانه ای را پیش می برند اما حسین قربانزاده مشاور محمدباقر قالیباف نظر دیگری دارد.

حسین قربانزاده درباره میزان شانس پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده به نامه نیوز گفت: طبق تجربیات گذشته، دولت دوم یک رئیس جمهور اقبال چندانی ندارد و سرمایه اجتماعی روبه رو است بنابراین جریان مقابل از انتخابات شوراها شروع می کند و در دومینوی تعقیب قدرت در صدد کسب یکی پس از دیگری کرسی های انتخابی بر می آید.

وی افزود: الان برای اصولگرایان چنین بستری فراهم است. همان اتفاق سال 81 از انتخابات شورای دوم کلید خورد، در انتخابات مجلس هفتم ادامه یافت و به ریاست جمهوری رسید. در این دوره زمانی اصولگرایان به تدریج این جایگاه ها را کسب کردند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت اظهار کرد: البته جریان اصولگرایی نباید فراموش کند که این نارضایتی از وضعیت اقتصادی و جو فعلی، در جامعه لزوما خیلی منتسب به دولت فرض نمی شود. اگرچه سیبل نگاه ها به سوی دولت است اما بالاخره افول سرمایه اجتماعی گریبان هر دو جریان را گرفته است.

وی ادامه داد: اصولگرایان اگر می خواهد در انتخابات سال 98 اقبال به دست آورند از الان باید شروع به بازسازی و احیای سرمایه اجتماعی خود کنند و این اتفاق با شعار، حرف و سخنرانی انجام نمی شود.

مشاور محمدباقر قالیباف با بیان اینکه اصلاح طلبان در اجزا مختلف دولت مستقر حضور دارند، یادآور شد: اصوگرایان بیرون جریان انتخابی قدرت هستند و برای توفیق در احیای سرمایه اجتماعی باید با مطالبات عینی مردم را به طور مشخص در رسانه های خود پیگیری کنند و حتی جاهایی که امکان هم افزایی وجود دارد به مردم ثابت کنند که هدف شان رفع مشکلات جامعه صرف نظر از مباحث انتخاباتی است. این نکته کسب اکثریت کرسی های مجلس آینده را سخت می کند.

وی افزود: عده ای می گویند مشارکت در انتخابات مجلس آینده کاهش پیدا می کند بنابراین جریان تکلیفی اصولگرا می آید و اکثریت کرسی های مجلس را به دست می گیرد اما معتقدم به طور قطعی نمی توان چنین حرفی را زد چون بعضا نارضایتی هایی که الان وجود دارد ممکن است در قالب رأی دادن بروز و ظهور کند بنابراین برخلاف تصورهای باطل برخی افراد، اصولگرایان از قبل برنده نیستند.

قربانزاده تأکید کرد: بستر برای توفیق اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده فراهم است اما باید سابقه و کارنامه مشخصی را در حوزه اقتصاد خانوار همچون ترمیم قدرت خرید، کنترل تلاطم بازار، رفع بیکاری ارائه کنند.

وی درباره تلاش آقایان رضایی، رئیسی، ضرغامی و فتاح برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: جریانی که برای انتخابات فعالیت می کند، هم افزایی بین افراد ممکن است کار را بهتر پیش ببرد چون تجربه نشان داده شخصی کار کردن افراد در حوزه مجلس معمولا با شکست مواجه می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: مردم در دوره انتخابات مجلس دهم نیز نشان دادند که بلوغ سیاسی شان به سطحی رسیده که جریانی موضوعات را نگاه می کنند بنابراین جبهه ای و تیمی کار کردن اولویت دارد.

وی درباره شائبه علاقه اصولگرایان به کاهش مشارکت عمومی در انتخابات برای تکرار تجربه انتخابات شورای شهر دوم و مجلس هفتم گفت: چنین مسئله ای صحت ندارد. اصولگرایان خود را فرزند این انقلاب و سرباز ولایت می دانند بنابراین آگاه هستند که رهبر معظم انقلاب نگاه شان مشارکت حداکثری در انتخابات است.

قربانزاده با بیان اینکه مشارکت حداکثری برای جریان اصولگرا موضوعیت دارد، گفت: اگر کسی کوته نظرانه تحلیل می کند که به نفع ماست که کاهش مشارکت عمومی در انتخابات اتفاق بیفتد، این به معنی فاصله گرفتن آن فرد از مبانی اصولگرایی است والا مبانی جریان انقلابی اصولگرایی مشارکت حداکثری در انتخابات را دنبال می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید