ارزش 30 میلیارد تومانی سواحل آزاد شده در نوشهر

    کد خبر :403867

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر گفت: از 50 کیلومتر طول ساحلی شهرستان نوشهر تاکنون 25 کیلومتر آن آزاد سازی شد و مردم می‌توانند از سواحل استفاده کنند.

بهروز بائی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره ‌به آزاد سازی ۱۲ هزار متر از اراضی ساحلی نوشهر اظهار کرد: این اراضی از سنوات گذشته تاکنون در تصرف اشخاص بوده است.

وی، ارزش ریالی این اراضی را حدود 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آزاد سازی حریم 60 متری دریا در حد فاصل پل خیرود تا سواحل آزاد شده مزگا در بخش مرکزی نوشهر است.

بائی لاشکی با بیان اینکه اراضی ساحلی آزاد شده حریم ۶۰ متری دریای خزر بوده است که در سنوات گذشته توسط اشخاص به صورت سهوی یا عمدی به تصرف درآمده بود، تاکید کرد: براساس نقشه مستحدثه ساحلی سال ۵۴، به نوعی نقشه ها جانمایی شد و بر اساس نقشه هایی که سال ۴۲ تهیه شده بود میزان حریم مشخص و جانمایی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: با دستور دادستانی و براساس ماده ۱۱ اراضی ساحلی و مستحدثه، این اراضی رفع تصرف شد و در حال حاضر زمین ها آزاد شده و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر با اعلام این که طی سه سال گذشته 185 فقره اراضی ساحلی آزاد سازی شده و نهضت آزاد سازی سواحل تا آزاد سازی تمام سواحل حوزه این شهرستان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این اراضی حدود 215 هزار مترمربع را شامل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید