گوگل به مدیران اخراجی متجاوز پاداش داد!

    کد خبر :403698

همزمان با انتشار اخباری در مورد اخراج برخی کارکنان و مدیران گوگل به علت آزار جنسی، اعلام این خبر که برخی از این افراد مبالغ قابل توجهی را بعد از اخراج دریافت کرده اند، موجب حیرت شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیویورک تایمز، این مساله به حساسیت های زیادی در گوگل دامن زده، به گونه ای که موضوع سوال هفتگی اصلی کارکنان گوگل از مدیران ارشد این شرکت در مورد این است که به چه علت به منظور تامین رفاه قربانیان آزار جنسی در این شرکت، پس از اخراج مبالغی به آنها پرداخت شده است.

بررسی های نیویورک تایمز نشان می دهد بعد از اخراج این افراد در مجموع میلیون ها دلار پول به مدیران مردی که به سواستفاده جنسی از همکاران زن خود متهم بوده اند، پرداخت شده است.

یکی از این افراد اندی روبین خالق سیستم عامل اندروید است که اگر چه بعد از افشای آزار همکاران زن خود از گوگل اخراج شد، اما این شرکت به وی بعد از اخراج ۹۰ میلیون دلار پول پرداخت کرد.

برخی کارکنان گوگل با حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به این مساله اعتراض کرده و چنین رفتاری را توهین آمیز توصیف کرده اند. به گفته آنها گوگل باید رویه بهتر و معقول تری را در برخورد با این افراد متجاوز در پیش می گرفت.

گوگل در هفته های اخیر به علت اعتراض کارمندانش به همکاری این شرکت با پنتاگون برای ارتقای فناوری هوش مصنوعی و همین طور دستکاری نتایج جستجوگر گوگل در چین برای جلب رضایت دولت این کشور نیز شاهد اعتراضاتی بوده است.

این شرکت در مجموع ۴۸ کارمند خود و از جمله ۱۳ مدیر ارشد را به علت آزار جنسی همکاران زن خود در دو سال گذشته اخراج کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید