ترامپ دعوت سفر به هند را رد کرد

    کد خبر :403661

یک رسانه روسی از نپذیرفتن دعوت سفر به هند از سوی رئیس جمهوری آمریکا به خاطر روابط دهلی با تهران و مسکو خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دعوت هند برای سفر به این کشور را به دلیل روابط هندی ها با روسیه و ایران و مسائلی همچون خرید سامانه اس ۴۰۰ و ادامه روند واردات نفت از جمهوری اسلامی رد کرده است.

موضوع خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه توسط دولت هند و همچنین مخالفت دهلی با قطع واردات نفت از ایران موجب خشم مقامات آمریکایی شده به طوری که هفته گذشته مقامات آمریکایی در این خصوص مذاکراتی را با طرف هندی انجام دادند.

در پی مخالف هند با قطع واردات نفت از ایران، آمریکا اعلام کرد که استثناهایی را در این رابطه در نظر می گیرد.

علاوه بر آن، آمریکا به هند اعلام کرده در صورت خرید جنگنده های اف ۱۶ با قانون «کاتسا» در مورد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه مواجه نمی شود.

تصمیم هند برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه، با واکنش منفی آمریکا مواجه شده است و برخی از احتمال تحریم دهلی به موجب قانون کاتسا سخن می گویند.

قانون کاتسا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده است. قانون کاتسا چهارم مرداد ۹۶ در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و ۱۱ مرداد ماه توسط ترامپ امضا شد.

به موجب این قانون علاوه بر کشورهای یاد شده، کشورهایی که اقدام به معامله با آنها کنند نیز با خطر تحریم های آمریکا مواجه می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید