جنیوس بار، هزینه تعمیر مک بوک را به اشتباه تعیین کرد

    کد خبر :403562

در حالیکه جنیوس بار، هزینه‌ی تعمیر مک‌بوک پسربچه‌ای را ۱۲۰۰ دلار تعیین کرده بود، تعمیرکار شخص ثالث متوجه دو عدد پین فرسوده‌شده در کابل سنسور ۳۵ دلاری مک‌بوک شد.

ظاهرا وقتی پسربچه‌ای به‌دلیل مشکل کار نکردن نمایشگر مک‌بوک‌ایر خود به جنیوس بار‌ (Genius Bar) مراجعه کرده بود؛ تعمیرکار جنیوس بار هزینه‌ی تعمیر را ۱۲۰۰ دلار برآورد می‌کند. سپس جنیوس بار به پسر بچه‌ گفته بوده که تراشه‌ی گرافیکی، برد منطقی و نمایشگر سیستم باید تعویض شوند و هزینه‌ی تعمیر ۱۲۰۰ دلار خواهد شد.

لازم به ذکر است در فروشگاه‌های اپل، ایستگاه‌های فنی تعمیرات به نام جنیوس بار‌ (Genius Bar) وجود دارد که به کاربران خدماتی را برای تعمیر دستگاه‌های اپل ارائه می‌دهد. کارمندان جنیوس بار آموزش‌های لازم را برای تعمیر دستگاه‌های اپل دیده‌اند. وظیفه‌ی آن‌ها کمک به مشتریانی است که از محصولات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری اپل استفاده می‌کنند. تمامی تعمیرات توسط جنیوس‌ها انجام می‌شود.

وقتی کارمند جنیوس بار چنین هزینه‌ی هنگفتی را برای تعمیر مشخص کرد؛ از آنجایی که پسر بچه باهوش خبر داشت که مک‌بوک‌ایر تراشه‌ی گرافیکی مجزا ندارد، تصمیم گرفت سیستم را نزد تعمیرکار شخص ثالث ببرد. پسربچه سیستم را نزد تعمیرکار حرفه‌ای به نام لوئیس روسمان برد. لوئیس روسمان بعد از بررسی لپ‌تاپ، در کمال تعجب متوجه شد که مشکلات مطرح‌شده از سوی جنیوس‌بار اشتباه بوده و تنها مشکل لپ‌تاپ، فرسوده‌شدن دو عدد پین در کابل ۳۵ دلاری سیستم است.

لوئیس در کمال تعجب متوجه شد که اصلا نیازی به تعویض قطعات مطرح‌شده از سوی جنیوس بار نبوده است و هزینه‌ی تعمیر اصلا ۱۲۰۰ دلار نمی‌شود. روسمان در مورد این ماجرا به پسربچه گفت: «قدرت درک تو بیشتر از جنیوس است. اگر جنیوس بار، برد منطقی و نمایشگر را تعویض می‌کرد و این کابل به‌همین صورت باقی می‌ماند، عملا نمی‌توانستی با لپ‌تاپ کاری انجام بدهی».

ظاهرا اپل به‌دلیل دریافت هزینه‌های بالای تعمیرات لپ‌تاپ‌های خود، بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. شاید یکی از دلایل تعیین قیمت‌های بالا برای تعمیرات، مجبور کردن کاربران به ‌خرید محصول جدید است. ولی دارایی‌های کاربران، برای ایشان مهم است و بی‌شک علاقه‌ای به پرداخت هزینه‌های غیرضروری و بالا برای تعمیرات جزئی ندارند و نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید