کوالکام، اپل را به پرداخت نکردن ۷ میلیارد دلار حق ثبت اختراع متهم کرد

    کد خبر :403476

مناقشه‌‌ی پتنتی دو کمپانی اپل و کوالکام همچنان ادامه دارد، بطوریکه کوالکام، اپل را به پرداخت نکردن ۷ میلیارد دلار حق پتنت متهم کرده است.

درگیری و اختلاف بین شرکت ها بر سر حق ثبت اختراع در دنیای فناوری امری معمول است و هر شرکتی برای خود قوانین خاصی در این رابطه دارد که شرکت های دیگر باید آن ها را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت باید جریمه بپردازد،.

رویترز اعلام کرد شرکت کوالکام در جلسه دادگاهی که روز جمعه برگزار شد اعلام کرد که اپل از پرداخت حق ثبت اختراع تراشه های موبایل کوالکام به مبلغ ۷ میلیارد دلار خودداری کرده است، کوالکام سال ها تامین کننده قطعات آیفون‌های اپل بوده است.

اپل و کوالکام در یک اقدام قانونی از یکدیگر شکایت کردند، اپل کوالکام را متهم کرده است که قوانین و مجوزهای حق ثبت اختراع کوالکام غیر منصفانه است، کوالکام نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه های تلفن همراه به نوبه خود اپل را به نقض حق ثبت اختراعات خود متهم کرده است.

کوالکام شکایت خود مبنی بر میزان حق امتیاز پرداخت نشده توسط اپل را در یک دادگاه فدرال در شهر سن دیگو مطرح کرده است، حال آنکه اپل مبلغی که کوالکام ادعا می کند به او بدهکار است را رد کرده است.

اپل مدعی است که کوالکام این کمپانی را مجاب کرده تا برای یک اختراع دو بار حق ثبت پرداخت کند. اپل اعلام کرده که یکبار مبلغ مورد نظر را در زمان استفاده از تراشه به کوالکام پرداخت کرده و بار دیگر کوالکام از این کمپانی خواسته تا در جریان پرداخت حق پتنت، دوباره اقدام به پرداخت حق پتنت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید