منصور معظمی: نگاه ویژه رحمانی به تحقق اقتصاد مقاومتی /اجرای شاخص های بهبود فضای کسب و کاردر وزارت صمت

    کد خبر :403260

مدیر عامل سازمان گسترش صنایع ایران برنامه‌های رحمانی را در راستای تحقق و تسهیل اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و توجه به حمایت از تولید کالای ایرانی را از محورهای ارزشمند این برنامه معرفی کرد.

به گزارش شاتا، منصور معظمی با بیان این نکته افزود:‌ یکی از گلوگاه‌های صنعت در کشور ضعف در رقابت‌پذیری بسیاری از صنایع است، بنابراین تاکید رحمانی بر اصل حمایت هدفمند از تولید و رقابت صنایع تولیدی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود و در صورت تحقق قدم ارزشمندی در حوزه صنایع کشور است.

به گفته وی حمایت از کالای ایرانی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نکته قابل توجهی در برنامه رحمانی است.

معظمی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تاکید آن در برنامه‌های رحمانی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم با نگاه تخصصی فضایی را ایجاد خواهد کرد که سرمایه‌گذاران خارجی با رغبت و علاقه‌مندی در صنعت کشور فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان گسترش صنایع ایران افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی از تولید ناخالص داخلی را یکی دیگر از محورهای قابل توجه در برنامه‌های رضا رحمانی معرفی کرد و گفت: در همین راستا در برنامه‌های ارائه شده ایشان نگاه به بخش خصوصی با پیش‌فرض مشارکت و استفاده از نقطه نظرات این بخش در سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت است که می‌تواند قدم موثری در همین حوزه باشد.

معظمی در ادامه با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب و کار در شرایط کنونی جامعه اضافه کرد: بخش قابل توجهی از فاکتورهای بهبود فضای کسب و کار در وزارت صنعت،‌معدن و تجارت محقق می‌شود و به همین علت در برنامه‌های رحمانی به این مهم پرداخته شده‌است که در صورت اجرای فاکتورهای این برنامه فضای کسب و کار تسهیل و درجه آزادی در این فضا بیش از پیش خواهدشد.

وی همچنین نقش نیروی انسانی در برنامه‌رحمانی را برجسته دانست و توضیح داد: از نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین موتور محرکه تولید نام برده شده‌است و نگاه ویژه رحمانی به نیروی انسانی در این برنامه ملموس و قابل توجه است.

معظمی توسعه فعالیت‌های الکترونیکی، توسعه فناوری و توجه به شرکت‌های دانش بنیان را نیز از محورهای قابل توجه در برنامه‌های رحمانی معرفی و تاکیدکرد: یکی دیگر از محورهای ارزشمند در این برنامه توجه به حرکت از مونتاژکاری به نوآوری با تکیه بر تحقیق و توسعه است.

مدیرعامل سازمان گسترش صنایع در ادامه با اشاره به پیشینه رحمانی در مجلس به عنوان رییس کمیسیون صنایع و معادن افزود: تجربیات رحمانی در این بخش زمینه ساز تعامل بین دولت و مجلس در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که ثمرات آن برای این سه بخش خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید