صدور پروانه ساخت رایگان دربافت فرسوده تهران

    کد خبر :403148

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به جز شهرداری و وزارت راه و شهرسازی سایر دستگاه ها از واگذاری اراضی خود در بافت های فرسوده به برنامه بازآفزینی شهری خودداری کرده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از صداوسیما، محمدنادر محمدزاده با اشاره به اینکه بسته های سرمایه گذاری جدیدی برای معرفی به توسعه گران تهیه کرده ایم درباره روند نوسازی بافت های فرسوده استان تهران اظهار داشت: در بازآفرینی شهری، شهرداری تهران کارهای بزرگی از جمله ارائه پروانه رایگان برای نوسازی بافت فرسوده انجام داده است.

وی ادامه داد: وقتی درباره نوسازی بافت فرسوده صحبت می کنیم یعنی درباره ۴.۵ میلیون نفر یا یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار صحبت می کنیم که این کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بازآفرینی تهران را جدا از شهرستان های آن بررسی کنیم افزود: ستاد ملی بازآفرینی کشور را با محوریت استان تهران با ۲ بخش شهر تهران و شهرستان های تهران ایجاد و با شهرداری ها جلسات متعددی برگزار کردیم، اقدامات خوبی صورت گرفت، سهم جمعیتی و منابع مرتبط مالی را مورد بررسی قرار دادیم.

محمدزاده گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور در حوزه بافت فرسوده فعالیت ویژه ای از جمله معرفی اراضی برای ساخت و ساز به توسعه گران را در نظر گرفته، اقدامات زیادی در این رابطه صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در همه شهرستان های اطراف تهران جلساتی برگزار و ظرفیت بخش تولید مسکن شناسایی شد که در حال حل مشکل حقوقی برخی اراضی مشکل دار هستیم.

وی ادامه داد: به جز از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری هنوز نتوانستیم اراضی از سایر نهادها دریافت کنیم این اراضی برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران است که از این میزان ۷ هزار واحد آن برای شهر تهران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید