ظریف، زنگنه، هاشمی و طیب‌نیا چهار وزیر موفق دولت یازدهم

    کد خبر :40308

فرصت کوتاهی از عمر دولت یازدهم باقی نمانده و به زودی حسن روحانی باید کابینه جدید خود را برای چهار سال دوم ریاست‌جمهوری‌اش معرفی کند و از همین رو این روزها گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص ترکیب کابینه دولت دوازدهم درگرفته است. چیزی که مسلم است این است که بنا به اذعان نزدیکان رئیس‌جمهور تغییر در ترکیب کابینه قطعی است و برخی چهره‌ها از کابینه حسن روحانی حذف خواهند شد و برخی چهره‌های جدید هم به کابینه اضافه خواهند شد.

به گزارش تابناک، رقابت‌های انتخاباتی اردیبهشت‌ماه فرصت مناسبی بود برای سنجش عملکرد چهارساله حسن روحانی. از جهت‌گیری‌های سیاسی روزهای داغ انتخابات که کمی فاصله بگیریم و از دور به ان نگاه کنیم می‌فهمیم رضایت نسبی از عملکرد او در میان مردم وجود داشته که بار دیگر به او اعتماد کردند تا چهار سال دیگر رئیس جمهور باشد. با این حال نقاط ضعف دولت او هم در همین رقابت های انتخاباتی به خوبی رخ نمایان کرد و شاید همین معایب موجب شد تا حسن روحانی دست به تغییر در کابینه دولت دوم خود بزند. یکی از اشکالاتی که به دولت یازدهم از سوی منتقدان وارد می‌شد سن بالای آن بود که موجب شده بود از سوی مخالفان دولت لقب دولت «ژنرال‌ها» به ان داده شود. شاید همین مسئله یکی از دلایل مهمی باشد که حسن روحانی تصمیم گرفته تا در ترکیب کابینه خود دست ببرد و چند گزینه پرحاشیه و کند را کنار بگذارد. همان‌هایی که این روزها بیش از هر کس دیگری در گمانه‌زنی‌ها صحبت از کنار گذاشتن‌شان در میان است.

نکته دیگری که حسن روحانی را مصمم کرد تا در کابینه خود تغییر ایجاد کند و برخی دامنه ان را تا نیمی از کابینه قلمداد می‌کنند همراهی اعضای کابینه در کارزار انتخاباتی بود. به عینه دیدیم وقتی عرصه بر حسن روحانی در رقابت انتخاباتی از سوی حریفانش تنگ شد سه یا چهار وزیر بودند که پا به میدان گذاشتند و از رئیس جمهورشان دفاع کردند و باقی وزرا سر در جیب عاقیت فرو بردند. نکته جالب این‌جاست که تنها چند وزیری به میدان رقابت انتخاباتی و دفاع از رئیس جمهور پا نهادند که در میان افکار عمومی موفق ترین وزرای کابینه حسن روحانی بودند و شاید همین مسئله حسن روحانی را مصمم کرد تا وزرای که در کارنامه خود عملکرد قابل دفاعی در این چهار سال نداشتند را کنار بگذارد.

با همه این‌ها این روزها هر گروه جناحی از لیست احتمالی کابینه دولت دوازدهم حرف می زند و گعده‌ها و حلقه‌های دور و نزدیک به رئیس‌جمهور هم مشغول رایزنی و چینش ترکیب مورد نظر خود برای کابینه دولت دوازدهم هستند. در همین راستا و با توجه به داغ بودن بحث‌ها در این خصوص تابنام تصمیم گرفت تا نظر کاربران برای معرفی چهار وزیر موفق دولت یازدهم جمع‌اوری کند و سرانجام از میان آنها و در یک نظرسنجی موفق ترین وزیر کابینه را مشخص کند. برای همین منظور نزدیک به ۵۰۰ کاربر تابناک در خبری که از انها خواسته بود موفق‌ترین وزیر کابینه را معرفی کنند مشارکت کردند و گزینه‌های انتخابی خود را مشخص کردند که از امروز و در بخش نظرسنجی صفحه نخست تابناک از میان‌ آنها موفق‌ترین وزیر کابینه انتخاب خواهد شد. تابناک قصد دارد در این هفته فرایند مشابهی را برای معرفی چهار وزیر ناکارآمد و سپس انتخاب ناکارآمدترین وزیر کابینه را به جریان بیندازد.

نتیجه حاصل کامنت کاربران تابناک در خصوص انتخاب چهاروزیر برتر دولت حسن روحانی به شرح زیر است:

ظریف، زنگنه، هاشمی و طیب‌نیا چهار وزیر موفق دولت یازدهم
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید