واریز ۷.۵میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در نیمه اول امسال

    کد خبر :402988

عضو ناظر صندوق توسعه ملی گفت: درنیمه اول سال ۷.۵میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز شده است.

محمد حسینی در گفت و گو با مهر، در خصوص تاثیرتحریم های ۱۳ آبان ماه بر منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: طبق سیاست های ابلاغی و احکام برنامه ششم، بانک مرکزی مکلف است ۳۲ درصد از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی را بعد از وصول به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی افزود: اعتقاد داریم بعد از ۱۳ آبان ماه اتفاقی در مورد صادرات نفت ایران آنگونه که آمریکا نقشه کشیده رخ نخواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در کل ما هر چقدر نفت چه از نظر قیمت و چه از نظر تعداد بشکه کمتر بفروشیم، خود به خود تاثیر مستقیمی در منابع صندوق توسعه ملی و حتی منابع بودجه ای ما خواهد داشت که امیدواریم با سناریوهایی که دولت برای ۶ ماهه دوم ترسیم کرده شرایط بهتری را برای کشور از لحاظ اقتصادی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: درواقع با توجه به احتمال کاهش درآمدها، باید از هزینه های مازاد جلوگیری کنیم و انضباط بیشتری را در هزینه ها داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه تاکنون تکالیف بودجه ای در خصوص منابع صندوق توسعه ملی تامین شده است، گفت: بر اساس مصوبه سران سه قوه، برنامه ای برای جبران فاصله بین ۲۰ تا ۳۲ درصد (از صادرات) جهت رفع مشکلات حیاتی در ۵ ماهه دوم در نظر گرفته شده است و مابقی نیز سعی شده براساس رویه سابق به افراد متقاضی داده شود.

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در ۶ ماهه ابتدایی سال ورودی صندوق مثبت بوده و حدود ۷.۵ میلیارد دلار سهم صندوق واریز شده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش قابل قبولی داشته ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید