تکذیب وجود زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط با بدهی یک میلیونی

    کد خبر :40274

رئیس ستاد دیه در واکنش به ادعاهای مطرح شده مبنی بر وجود زندانیانی که به واسطه جرائم غیرعمد به خاطر یک یا دو میلیون تومان در زندان به سر می‌برند، با رد این ادعا، توضیحاتی را ارائه داد.

به دنبال بالا گرفتن موضوع حواشی یکی از برنامه‌های رمضانی صدا و سیما در کمک به آزادی برخی زندانیان و ابهامات درباره غیرعمد یا عمد بودن این زندانیان و همچنین اینکه برخی از آنها به واسطه بدهی‌های یک میلیون تومانی یا کمتر در حبس هستند، سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور با رد ادعای وجود زندانیان جرائم غیرعمد به واسطه چنین مبالغی، اظهار داشت‌: ما به شدت چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم و این در حالی است که ما در حال حاضر در سراسر کشور به دنبال آن هستیم تا اگر زندانی محکوم به جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از 20 میلیون تومان وجود دارد، آن‌ها را پیدا کنیم و شرایط آزادی آن‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین به برکت ماه مبارک رمضان نیز به تمام ستادهای دیه استان‌ها بخشنامه‌ای را صادر کردیم که اگر چنین افرادی وجود دارند، سریعاً گزارش آن را به ما اعلام کنند که تا این لحظه تنها تعداد قلیلی اعلام شده است.

رئیس ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد:‌ قطعاً هیچ زندانی برای محکومیت غیرعمد یک یا دو میلیون تومانی در زندان نیست و چنین موضوعی صحت ندارد و اگر چنین مواردی وجود داشت مایه شرمندگی ما بود که فردی با وجود ستادهای دیه در سراسر کشور، به خاطر محکومیت یک یا دو میلیون تومانی غیرعمد در زندان باشد.

جولایی اضافه کرد: این افرادی هم که اعلام می‌شود به خاطر محکومیت‌های این چنینی در زندان هستند، مربوط به جرائم غیرعمد نیست و این افراد به خاطر جرائم عمد در زندان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در طرح بهار انقلاب تا بهار طبعیت حدود 1500 محکوم غیرعمد را که محکومیت‌شان کمتر از 22 میلیون تومان بود با بیش از 26 میلیارد تومان آزاد کردیم و در این ماه و در سراسر کشور نیز بیش از 300 جشن گلریزان برگزار می‌شود و بیش از 60 میلیارد تومان تا امروز به زندانیان غیرعمده کمک شده و این کمک‌ها ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید