قتل خاشقجی در کارنامه وحشتناک عربستان علیه حقوق بشر می گنجد

    کد خبر :402610

عفو بین الملل ترور جمال خاشقجی را در راستای کارنامه سیاه عربستان علیه حقوق بشر به ویژه بعد از به قدرت رسیدن ولی عهد این کشور توصیف کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در چارچوب کارنامه وحشتناک عربستان علیه حقوق بشر بعد از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولی عهد این کشور در کنار تجاوز به یمن و سرکوب مخالفان و شکنجه زندانیان صورت گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: مهم ترین اقدامات عربستان علیه حقوق بشر طی دوره اخیر جنگ علیه یمن محسوب می شود به طوری که ائتلاف عربستان نقش به سزایی در نابود کردن این کشور طی ۳ سال و نیم گذشته و کشته شدن هزاران غیر نظامی از جمله کودکان ایفا کرده است. ائتلاف عربستان بیمارستانها، مدارس و منازل غیر نظامیان را هدف قرار داده و با این وجود برخی کشورها مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه قراردادهای تسلیحاتی با عربستان امضا می کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: سرکوب فعالان و روزنامه نگاران نیز از دیگر اقدامات عربستان در راستای نقض حقوق بشر به ویژه بعد از به قدرت رسیدن بن سلمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید