دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام تصویب آیین نامه اردوها خبر داد

تنظیم آیین نامه «شب مانی» دانش‌آموزان در مدارس

    کد خبر :402498

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر تصویب آیین نامه اردوهای دانش آموزی از تنظیم آیین نامه «شب مانی دانش آموزان در مدرسه» خبر داد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته قبل آیین نامه اردوهای دانش‌آموزی را در شورای عالی بررسی کردیم اظهار کرد: اردو یکی از فعالیت‌های موثر آموزشی و تربیتی ماست که برخی کاستی‌های نظام آموزشی که در کلاس ظرفیت ارائه آن وجود ندارد را جبران می‌کند.

وی افزود: آنچه در قالب اردوها چه در درون و چه بیرون مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود بسیار موثر است و معمولا در فضای نشاط آمیز و جذاب مثل اردوگاه‌ها، پارک‌ها، طبیعت و زیارتگاه‌ها، یادگیری در محیط صمیمانه و دقیق‌تر اتفاق می‌افتد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البته با مخاطرات حمل و نقل و رفت و آمد دانش آموزان و نارسایی‌هایی چون عدم استفاده بهینه از حضور بچه‌ها در اردو روبرو هستیم گفت: لذا این آیین‌نامه چندین جلسه در دستورکار شورای عالی قرار گرفت و مواردی مانند اینکه ابتدایی‌ها چه قدر بتوانند اردو بروند و آیا مجاز هستیم به عنوان مثال یک هفته دانش آموز را خارج استان نگه داریم؟ و آثار مثبت و منفی آن چیست؟ به بحث گذاشته شد و در نهایت آیین نامه به تصویب رسید.

نوید ادهم ادامه داد: همچنین قرار شد همکاران کار جدیدی ارائه دهند که شب مانی دانش آموزان در مدرسه است. اینکه دانش آموزان بخواهند شبهایی را مدرسه خودشان بمانند نیازمند قانون و ضابطه‌ است. شب مانی یکی از فعالیت‌های موثر است. دانش آموزان می‌توانند شب‌هایی را در مدرسه خودشان به عنوان تفریح و بازی یا برگزاری شب‌های قدر و … بمانند. اکنون هم در مدارسی دانش آموزان برای درس و کنکور و امتحان در مدرسه می مانند و فرقی ندارد مدرسه دولتی و غیردولتی باشد. این امر یک آیین نامه ویژه می‌خواهد و قرار شده تنظیم و به شورای عالی ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید