جاسوسان اسرائیلی بدنبال مصادره دارائی های ایران

    کد خبر :402343

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی اسنادی جدید درباره گروه جاسوسی متشکل از افسران سابق موساد را منتشر کرده که بر اساس این مدارک جاسوسان رژیم صهیونیستی بدنبال مصادره دارائی های ایران هستند.

به گزارش مهر، چند ماه قبل بود که اعلام شد دولت آمریکا یک تیم جاسوسی به ریاست افسران سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیویستی را به خدمت گرفته تا برای ضربه زدن به برجام درباره دولت مردان سابق آمریکا جاسوسی کنند. اما امرور روزنامه هاآرتص اسناد جدیدی را در رابطه با این گروه منتشر و اعلام کرد که هدف اصلی این گروه مصادره دادرئی های ایران در کشورهای دیگر است.

این گروه جاسوسی متشکل از افسران سابق موساد «بلک کیوب» نام داشت. هاآرتص در این رابطه می نویسد: یک شرکت جاسوسی اسرائیلی مامور شناسایی دارایی‌های ایران در سراسر جهان و معرفی آنها جهت مصادره به نفع خانواده‌های قربانیان ترور شده است .

سال گذشته برخی از رسانه‌ها خبری گزارشی مبنی بر اینکه یک شرکت جاسوسی اسرائیلی به نام «بلک کیوب» از برخی اعضای دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در شکل‌گیری توافق هسته‌ای برجام نقش داشته‌اند، جاسوسی کرد منتشر کردند. افشاگری‌های سال گذشته آشکار ساخت، جاسوس‌های شرکت صهیونیستی با هویت‌های جعلی با برخی از مقام‌های سابق آمریکایی تماس گرفته و تلاش کرده بودند با آنها درباره ایران گفتگو کنند.

بر همین اساس از افرادی که این گروه با وی صحبت کرده، می توان به «کارولین تس» که زمانی مشاور سناتور هری رید بود و سپس به عنوان مشاور در کنار افرادی همچون «سوزان رایس» و «سامانتا پاور» نمایندکان آمریکا در سازمان ملل، حضور داشت اشاره کرد.

در آن زمان این گمانه‌زنی مطرح شد که «بلک کیوب» با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مرتبط است و هدف این عملیات جمع‌آوری اطلاعات برای لغو توافق هسته‌ای ایران است. اما روزنامه هاآرتص امروز اعلام کرد این پروژه هدفی بالاتر از این داشته است.

بر اساس اسناد رویت شده توسط هاآرتص، تخصص «بلک کیوب» و شرکت‌های مشابه آن در یافتن دارایی‌های کشورهایی است که در دادگاه‌های آمریکا به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان ادعایی عملیات‌ موسوم به تروریستی محکوم شده‌اند.

روش بلک‌کیوب برای یافتن این دارایی‌ها با شرکت های رقیب تفاوت دارد بدین صورت که شرکت صهیونیستی تلاش می‌کند مقام‌های ارشد دولت آمریکا را به دام انداخته و اطلاعات آنها را درباره مکان دارایی‌ها استخراج کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید